1 år med meget vilje og temperament. What to do !?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.525 visninger
8 svar
0 synes godt om
15. september 2009

Jeamie-vb

Er jeg den eneste med et MEGET viljestærk og MEGET hysterisk/temperamentsfuld barn ? Har brug for lidt gode råd om hvordan det evt tackles, og kan det overhovedet når han endnu ikke er fyldt et år ? Jeg er helt med på at børn skal ha lov at udtrykke sig og 'bande', det gør vi jo også. Børn skal ikke kun ses men også høres :), men vi er ude at han simpelthen smider sig, bider, river og sparker hvis noget ikke lige sker inden for samme sekund som han vil det. Eller gør som han vil. Hvis han sidder i klemme et sted og ikke har viden, endnu, til at løse problemet så er det dog en helt anden vrede - mere en 'hallooooo mor, sidder lige heeeeerr, hjæææælpe', men med det andet, dèr eksploderer han fuldstændigt i en masse jeg bare ikke kan tolke. Prøver at hjælpe og ignorerer derefter og ser hvad der bliver ud af det. Kom endelig med nogle gode råd for render altså ofte rundt med en klump i maven, for hvad gør jeg ? Han kan så veksle for i næste sekund at være en dødcharmerende og hoppende glad unge, der vil kramme og kysse :laugh:

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. september 2009

Fuzzbox-vb

Lea har også et temperament så det batter :D Jeg lader hende rase ud, kaste med ting osv. Og når jeg kan se, at det er ved at aftage, så begynder jeg at tale til hende. Resultere det i endnu et raserianfald, så sætter jeg mig ned ved siden af hende, indtil at jeg kan mærke at, det er ved at stilne igen. Så finder jeg en ting, som jeg kan bruge til at snakke om - og ofte hjælper det :) Når alt andet fejler, så grib dit barn, og tving det til at sidde ved dig, og begynd at ae, ham på kinden. 5 min efter, så plejer den at hjælpe ;)

Anmeld

15. september 2009

Jeamie-vb

Ok ???? Jeg sukker lettet :) .. Hvor gammel er Lea ? ... tror jeg har læst det et sted, men kan ikke huske det nu :)... Og det hjælper simpelthen ? :)... Var sgu begyndt at tænke om det var mig der drev ham ud i det for at blive forstået..... synes dog han er temmelig nem at læse på andre tider, der er der ingen tvivl. Kan hun også få et mens hun sidder og får mad, fordi hun feks ikke gider sidde i stolen, og hvad gør du så ?.... hva hva hva :lol:

Anmeld

15. september 2009

Fuzzbox-vb

Hun bliver 2 til oktober, men har altid haft et godt temperament :) Den sidste uges tid, har hun fået iden med, at hun ikke gider aftensmad, så der har vi en diskution hver aften. Jeg kan ikke tvinge hende til at spise, for når hun har bestemt sig for noget, så gør hun det ikke! Så jeg sætter hende ned, og så får hun først noget andet at spise en time efter :)

Anmeld

15. september 2009

Jeamie-vb

:lol: griner stort. Malik er 1 år så ved ikke hvor meget han forstår af 'når jeg bliver rasende så sker der det eller det....' Men du skriver Lea også altid har været sådan !? :) Ja man har jo lyst til at gå og lukke døren en gang imellem :lol:

Anmeld

15. september 2009

Fuzzbox-vb

Ja, man kan ikke sige, at det hjælper hvis mor og far har samme temperament, så kan det nemt blive en magtkamp *GG* :D Lige så længe jag kan huske det, så har hendes vilje været stålfast :) Men det er jo ikke kun negativt, hun sidder og nørkler med tingene indtil at det virker, for hun VIL ha at det skal som hun vil :)

Anmeld

15. september 2009

Jeamie-vb

:laugh: :laugh: *GG* så lige et fedt billede for mig hvor alle lå i èn stor filtret bunke og bare sloges :laugh: .. Jeg kan forstå at det er helt ok at vise man kan blive skide mega vred og træt i hovedet. Men nej, det er ikke kun skidt. Som du selv skriver bliver de jo ved til de kan, og det er nok heller ikke dem der står genert i hjørnet når de en gang skal i børnehave.... om de så kaster med stolene eller smadrer deres 'kærester' vil tiden så vise :lol: Men dejligt befriende at læse dine erfaringer :).

Anmeld

15. september 2009

Fuzzbox-vb

Ja, jeg har hvertfald ikke oplevet, at de andre børn ikke vil være i nærheden af hende :) Hun er nok den 'stærke' i gruppen, for mange børn sidder ommkring hende, når hun leger. Men oh ve, hvis de nærmer sig hendes gynge ;) Ofte tager de raserianfald jo ikke særlig lang tid, og så kan man jo ofte slet ikke mærke, at hun har været sur, så jeg synes at det er godt nok :) Men det bliver da spændende hvilke ord, hun vil bruge, når hun engang lære at tale rigtigt :D

Anmeld

15. september 2009

Jeamie-vb

:lol: Ha ha ha haaaahaaa.... :lol:

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.