Turbofødning for øvede.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

841 visninger
1 svar
0 synes godt om
6. september 2011

Muxi-vb

Jeg vil da vældig gerne fortælle om min fødsel af tøsepigen. For jeg er SÅ stolt over min vilde præstation. FAKTA OM FØDSLEN: Navn og alder på mor: Sara, 32 Barnets navn: Sif Terminsuge: 40+6 Tid: 3 timer (7 minutters presseveer) Mål: 4810 g / 54 cm 1) Hvordan startede din fødsel? - Igangsætning. Jordemoderen tog vandet, og så var det ellers om at holde på hat og briller. 2) Hvilke overvejelser havde du gjort dig om smertelindring? Holdt det stik? - Jeg tager gerne imod medikamenter. Ah, de er gode! Men jeg var også realistisk omkring at det måske ikke kunne nås. Havde meget gerne været i vand, men det kunne vi heller ikke nå. Jeg nåede kun at få en maske med lattergas og ilt - min livline <3. 3) Hvad overraskede dig mest ved fødslen? - At der nærmest ingen pauser var mellem veerne og at jeg tydeligt kunne mærke babys rotation i bækkenet. AV! At det tog så kort tid og hvilke kræfter jeg havde bagefter. Og at jeg ikke gik i stykker. 4) Hvordan var din mand under fødslen? - Sød og forstående som altid. Ubegribelig fattet. Men selvfølgelig skide irriterende. 5) Hvad oplevede du som det hårdeste? - Håndtering af vejrtrækning og at holde fokus. Smerterne er ulidelige og synes ikke at tage nogen ende, men det ved man jo. ;) 6) Er der noget, du ville have gjort anderledes? - Nej! Jeg tror ikke fødsler fås meget bedre. Hvem vil have et kursus?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. september 2011

Webredaktøren-vb

Tak fordi du ville dele din oplevelse med os o-klapperi

Og dejligt at du havde en god oplevelse med fødslen smile

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.