Jeg synes heller ikke, du skal være bekymret - det er helt normalt, at børn spiser mindre i perioder og masser til andre tider.
Jeg synes, du skal give din datter mulighed for at spise al den mad, hun har lyst til. Jeg ved ikke, om hun er over eller under et år, men du kan fortsætte med sødmælk lidt længere end du ellers ville (også til havregrøden), putte smør på rugbrødet osv. for at få nogen kalorier i hende. Mange børn er sultne, når de kommer hjem fra institutionen - prøv at give hende brød eller noget andet nærende, som hun kan lide der i stedet for kun æblebåde og vindruer.
Jeg har selv en lille, spinkel pige på 3 år - og på trods af at hun altid har været tynd og i perioder har spist meget lidt, er hun glad og frisk og udvikler sig helt, som hun skal. Men jeg må indrømme, at jeg i perioder har været meget bevidst om at få kalorier i hende, så hun har fået lov til fx at springe rugbrødet over, fordi jeg hellere ville have hende til at spise franskbrød end ingenting. Det kan du jo også prøve - men kun i perioder, fordi man nemt kan komme til at gøre sit barn kræsent eller give det dårlige kostvaner - og det vil du jo heller ikke.
Anmeld