Godnat og så burde hun sove, men...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.690 visninger
6 svar
0 synes godt om
28. august 2009

Webredaktøren-vb

Jeg har en datter på 6 mdr. og hun er meget bestemt for at sige det mildt.. men når hun skal sove så bliver hun bund hysterisk.. og ja hun sov i min seng de første 4 mdr af hendes liv og vi sover i samme værelse da vi bor i en toværelset, jeg har virkelig forsøgt at gøre det til en hyggelig stund, vi har læst, sunget, jeg har forsøgt at læne mig ned i senge for at hun kan mærke mig, har prøvet at bare ligge hende, kysse hende godnat og så blive ved siden af, inde i værelset eller bare gå ud af værelset, men det ender altid med at hun ligger og skriger til hun ikke kan få vejret, og hvis det ikke var nok så hamrer hun hovedet ind i sengen (heldigvis har jeg sengerend på) men hun skal jo hellere ikke komme til skade, sundhedsplejesken forslog at jeg gav hende vand, det gider hun ikke, jeg ammer hende lige inden og de gange hun vågner, men syntes bare ikke det burde være så hårdt, har også prøvet med bad, men heller ikke det hjalp... Nogen der har det på samme måde eller nogen forslag til hvad jeg kan prøve... er åben for forslag...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. august 2009

Johannamor-vb

Der er mange varianter af den med at babyer og småbørn ikke gider sove... Som forældre har man svært ved at tackle det, ikke mindst fordi det sker efter en lang dag - og man selv har brug for ro. Problemerne bliver heller ikke løst én gang for alle: Måske får du din datter til at sove - og så kommer hun i en anden fase med fx adskillelsesangst - og så laver hun ballade igen - bare på en anden måde. Jeg tror ikke, der findes en patentløsning på, hvordan du skal gøre. Selv havde jeg stor hjælp af "Sov igennem uden gråd", hvor man arbejder med sin måde at putte på og sine rytmer og ritualer. Hvis pigen er skrup hysterisk kunne du i en periode putte hende på en helt anden måde, bare så hun kommer i en anden fase. Hvad med at du lægger dig til at sove med hende? Eller at hun bliver vugget i søvn? Eller??? Selvfølgelig skal hun lære at falde i søvn selv, men det kunne bryde den onde cirkel, og så kunne du arbejde med en ny måde at putte på om 2 uger eller et andet godt tidspunkt. Under alle omstændigheder er det godt, at du og pigens far finder en måde at håndtere aftenballaden på, og at I aftaler, hvordan I vil arbejde med putningen - og så forsøger at gøre det hele konsekvent i en periode - ingenting virker efter den første aften - du skal holde ud min. 10 dage, inden du retter til. Men præcis hvor du skal sætte ind kan kun du selv finde ud af: Måske er pigen overtræt weller ikke træt nok, måske varer dit putteritual for længe, måske for kort. Held og lykke.

Anmeld

28. august 2009

Webredaktøren-vb

Nu er det jo ikke fordi jeg ikke ved at børn er besværlige og altid kommer ind i noget nyt som skal tackles, men det ville da være dejligt om man kunne undgå at ens barn blev bundhysterisk og hamrede sit hoved ind i sengen.. Godt nok er min datter kun 6 mdr, men jeg fortsætter med de samme ritualer i en god periode, for at se om de ikke virker, men det ville jo være lidt lettere hvis jeg når hun græd bare kunne gå hen og sige mor er her, få hende til at falde til ro uden at skulle tage hende op, men det er jeg nødt til og det er nok mere den løsning jeg leder efter... som min søster plejer at sige havde hun fået mit barn skulle hun ikke have flere børn... så hun er ikke nem, men jeg har masser af tålmodighed, også når hun skal puttes og hun sover stadig to gange i løbet af dagen, så der er ingen problemer... Nu skrev du at jeg kunne forsøge noget andet, som at lægge mig til at sove med hende, det er jo netop det der er problemet, for det ender jeg alligevel med de fleste af gangene, da hun nærmest er ved ikke at kunne få vejret... så der er jeg jo inkonsekvend, men det er svært når man jo for alt i verden ikke vil have at ens barn kommer til skade.. og idet jeg er alene med hende er der kun mig og dermed kun mig til at tage mig af hende, så jeg er åben for flere forslag, især hvis der er nogen der selv har en hys barn... for det er ikke altid helt lige så nemt.. selvom hun er dejlig også når hun er hys.. :O)

Anmeld

28. august 2009

trineiben-vb

Hejsa Puha det lyder svært det du går igennem, jeg kan godt forstå at du er træt af det hvem ville ikke være det, og så er du alene mor hatten af for det, bare det med et nemt barn tror jeg er svært. jeg er af den mening at nogle ting virker på nogle børn og noget andet på nogle andre, så derfor er dette bare et råd som virker på min datter og hun er også en meget bestemt dame der også giver sig til at skrige helt hysterisk hvis hun ikke får det som hun vil. Vi har en stor gymnastik bold som jeg sætter mig på og hopper med hende, det virker rigtig beroligende på hende, den koster ca 200kr og er en god investering eller det er den for os men har snakket med mange andre mødre som også er rigtig glade for den. Måske kan den bruges til at bryde den onde cirkel i en periode og så kan du jo prøve igen at putte hende, hun er måske ikke klar til at putte alene. Men igen jeg kender jo ikke dit barn, en mor ved somregl bedst, men måske du kan bruge mit råd. Jeg ønsker dig alt muligt held og lykke og man må jo væbne sig med tålmodighed og det kan jeg forstå at du har og så bare tænke at alt er kun en periode. Håber det kan trøste lidt. hilsen trine

Anmeld

28. august 2009

Johannamor-vb

Jeg er ked af, hvis ikke det lød, som om jeg anerkendte dit problem, for det gør jeg. Og jeg har haft to børn, der på hvert deres tidspunkt har lavet meget soveballade. Min pointe var, at det simpelthen ikke er muligt at komme med en enkel løsning til dig, hvad du skal gøre. Fandtes den, havde du nok enten selv fundet den, eller en anden havde allerede sagt det. Den bog, jeg anbefalede, er god ved at den får dig til at tænke over, hvad der går galt hos jer, så du kan ændre på det, der ikke fungerer og sætte noget andet i stedet. Og så: Jeg mente faktisk at du skulle bryde den onde cirkel ved at du lægger dig med din datter helt fra starten af - altså ikke først, når hun har skreget sig til åndedrætsbesvær. Gør det i en uge eller to - måske er hun så parat til at blive lagt - forsigtigt - alene. Held og lykke!

Anmeld

29. august 2009

Webredaktøren-vb

Var også godt klar over da jeg lå i sengen at det måske ikke var det mest taknemlige svar der var kommet ud af mit hoved, men det havde været en hård aften og bliver stadig vækket 3-4 gange om natten, så.. er måske en smule træt, men det var bestemt ikke min hensigt at virke utaknemmelig for rådene.. men indtil videre havde jeg prøvet alle de råd og de virkede bare ikke.. Selvom jeg ligger mig fa starten er hun hysterisk, uanset hvornår.. så det ender altid med at hun græder sig i søvn, ikke lige den bedste måde at falde i søvn på.. men jeg tror bare jeg må prøve fra en ende af igen.. og så starte som du siger med at ligge hende i sengen i nogle uger.. er endnu ikke helt klar til at skulle ty til en bog, den er min pædagogiske stolthed ikke helt klar til at sluge.. kan jeg klare kriminelle unge, burde jeg også kunne få Nikita til at sove, selvom det overhovedet ikke kan sammenlignes.. Der er vel ikke nogen af jer der har prøvet hjemmelavet vælling(har hørt at det kunne give en rolig nat) syntes nemlig det bliver lidt tykt hvis jeg laver det med rismel?? Men nu må vi se om jeg skal en tur til boghandleren eller ned efter en bold.. Er det sådan en gym bold eller??? er vildt nysgerrig, det er jo ikke lige den løsning man først tænker på.. Skal nok lige holde jer opdateret.. og hvis I skulle komme med flere forslag skal I være velkomne..

Anmeld

29. august 2009

Riwe-vb

Sikke en kamp, det kan være noget så frustrerende når de små pus ikke kan finde ro og man ikke ved hvordan man skal hjælpe dem. Mht vælling så lavede jeg den med majsmel og MME efter en opskrift jeg selv justerede lidt, det var et hit hos min datter:-) 210 ml vand 3 tsk mel (rismel eller majsmel) Koges op og køles af Hældes på flaske Koldt vand (eller kogt vand indtil 6 måneder) tilsættes til der igen er 210ml vædske i flasken. Herefter tilsatte jeg den mængde MME pulver der passede til 210ml og rystede det hele sammen. Jeg tilsatte mere vand da jeg også synes det blev for tykt, hun kunne næsten ikke få det ud af flasken trods det var en vællingsut. Men med mere vand var det fint. God kamp, håber den lille finder roen og rytmen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.