Min forlovede og jeg har i mange uger set frem til dagen hvor vores dejlige søn på 16 uger skulle starte til babysvømning.I går var dagen og den endte med at være intet mindre end et mareridt.Vi var meldt til et hold fra 13-13.30 og formiddagen hjemme forløb rigtig godt,han var glad og tilfreds som han plejer.Inden vi kørte hjemmefra fik han mad og blev skiftet,og var i godt humør da turen gik mod svømmehallen.
Men det øjeblik vi trådte ind i omklædningen blev han,af uforklarlige grunde,så rædselslagen at han græd og græd og græd,han var total utrøsteligt,ligegyldigt hvad jeg gjorde.Gråden var så hjerteskærende,har aldrig hørt ham græde på den måde før.
Mens jeg forsøgte at bevare roen,fik vi os langsomt gjort klar,gråden stoppede dog ikke et sekund.
Da vi mødtes med min forlovede ude i svømmehallen,var vores hold allerede gået i gang men vi valgte at lade være med at joine dem.Sad lidt og forsøgte at trøste ham.Langsomt blev han mere rolig og så gik vi ned i et lille bassin,der på daværende tidspunkt var tomt.I ca 10 mins græd han ikke men var dog ikke så tryg ved situationen.Desværre blev dette bassin hurtigt fuldt op og så begyndte han at blive bange igen.
Kort derefter valgte vi at sige stop og jeg gik ind i omklædningen med ham igen,det sekund vi kom derind blev han bange igen og den rædselslagen græd fortsætte,jeg forsøgte endnu en gang at bevare roen og fik gjort ham klar til hjemturen,mig selv nåede jeg dog intet,hverken bad eller noget for hver gang jeg prøvede at lægge ham,stak ham i en endnu højere græd end når han var hos mig.Så jeg droppede det hele og så kørte vi hjem.
Han faldte i søvn i bilen i løbet af 2 minutter,jeg havde det så skidt,det var en forfærdelig omgang og jeg kunne da ikke holde tårerne tilbage mere.
Heldigvis var han glad og tilfreds da han vågnede efter en 1 times tid og der var intet med ham resten af dagen.
Jeg forsøgte at glemme det hele men det var ikke nemt,sad tilbage med en følelsen af at jeg havde svigtet ham og at jeg ikke havde været den mor jeg burde havde været i sådan en situation.Samtidig undrer det mig hvorfor han reagerede som han gjorde,han er normalt glad for vand og for at være i bad.
Spekulere på om hvad der blev gjort forkert og hvad jeg kan gøre bedre til næste uge.
Nogle forslag????
Anmeld