Valg af vuggestuen???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.007 visninger
3 svar
0 synes godt om
13. august 2009

Davids_Mor-vb

Mit lille dreng skal begynde i vuggestue til marts 2010. Allerede nu tænker jeg dog på om vi kan finde en god vuggestue. Hvilke kriterier vælgte i ud fra??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. august 2009

Spunk-vb

Min datter er endnu ikke født, men vi ved allerede hvor vi gerne vil have hende til at gå, hvis det er muligt. Men det er vel meget personligt hvad du lægger vægt på, og derfor hvilke kriterier du skal bruge for udvælgelse. Det sted vi håber på er en naturinstitution (ikke skovbørnehave) hvor der er klatretræer i haven, ugentlig båldag, besøg fra naturvejlederen og ture til skov og fjord som ligger tæt på. Det synes vi er en rigtig god idé. Andre gode ting ved den er, at det er en integreret institution så hun vil kunne blive det samme sted i 6 år og det ligger meget tæt på vores hjem.

Anmeld

13. august 2009

Webredaktøren-vb

Vi besøgte fem vuggestuer og måtte så efterfølgende vurdere om de var realistiske muligheder i forhold til venteliste og beliggenhed. Vi tog stilling til følgende: 1) Størrelse på institution 2) Integreret eller ej 3) Pædagogernes alder, køn og umiddelbare engagement (typisk er det et rigtigt godt tegn, hvis der er nogle mænd ansat :silly: ) 4) Legeplads og udeliv ... ja, og så er det jo ellers som et lotteri, for det er svært at vurdere efter kort rundvisning, men stol på din mavefornemmelse :huh:

Anmeld

13. august 2009

Ida-s-vb

Min holdning er at vuggestuebørn har udfordring nok i at være sammen med en masse andre børn og voksne hver dag, så det der med en masse programsatte aktiviteter betyder ikke noget for mig. Det er da fint med en ud-af-huset tur en gang om ugen, men det er dybest set ligegyldigt hvor den går hen, ungerne falder alligevel i søvn undervejs :lol: Når det handler om de små, går jeg målrettet efter mavefornemmelse; er der rart at være i institutionen og kan jeg lide personalet. Formår de at skabe en eller anden form for ro, selvom der er mange støjende børn, og er der rolige hjørner dit barn kan trække hen i, hvis der bliver for meget gang i den. Derudover er det min klare forventning at børnene kommer ud hver dag, og at der er en primærperson koblet på hvert af børnene, så man ved hvem der har hovedansvaret for ens barn. Når man skal til at tjekke børnehaver ud bliver aktiviteterne af større betydning.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.