Vi har to Acta Graco stole, der kan anvendes både bagudvendt (indtil barnet er 3-4 år gammelt og ikke kan få plads til benene mere) og senere fremadvendt.
Præcis hvor længe barnet sidder komfortabelt i stolen kan jeg ikke sige: Vores dreng "hoppede videre" til barnesæde som 4-årig (ca. 18 kg), fordi vi fik to biler og lillesøster overtog begge autostole.
Om du skal købe en brugt stol? Tja, jeg ville ikke gøre det, medmindre det var en stol, som kun har været brugt fx under sjældne ture med bedstemor. Vores stole (når jeg tænker på dem)har været brugt dagligt (korte ture til vuggestue/børnehave, lange ferierejser ned gennem Europa og op nordpå, småture til mormor, Tivoli osv.) i 3 år nu. Og det sætter sine spor! Måske ser de fine ud på overfladen, men skumgummiet smuldrer indeni, og der har både været tisset og kastet op i dem. Og nogen af de bløde beskyttelsespuder, der var dejlige at bruge til baby, er væk. Når vi er færdige med at bruge stolene tror jeg ikke engang, jeg vil bryde mig om at forære dem videre. Man kan jo ikke smide dem i vaskemaskinen!
Jeg vil anbefale dig at kigge på sikkerheden og komforten først og fremmest. Og at tænke på, at børneudstyr - i modsætning til babyudstyr - holder relativt længere og derfor også bliver slidt på en helt anden måde.
Anmeld