Hvor meget tid bruger I om morgenen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.624 visninger
16 svar
0 synes godt om
10. august 2009

Webredaktøren-vb

Fra i morgen er det for alvor hverdag med skolestart hos os - min datter starter børnehaveklasse :woohoo: og de skal møde kl. 7.50 :woohoo: Måske har vi været priviligerede, men begge børn kan snildt sove til 8.30, selv om de kommer i seng kl. 20, så de skal vækkes. Forhåbentligt er det bare et spørgsmål om rutine, men hvad tid står I andre op og hvor lang tid bruger I om morgenen inden afgang?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. august 2009

mariamiss6-vb

Vi bruger godt en ½ time herhjemme... på den halve time får vi alle 3 tøj på, altså mig og ungerne, og får spist morgenmad... jeg er ikke typen der bruger tid på mig selv, foran spejlet, så ligesom ungerne skal jeg bare ud af fjerene, og have tøj på, og så skal jeg lige rede håret, så er den i vinkel... og hvis ikke den er i vinkel, så får håret en elastik, og SÅ er den i hvert fald i vinkel....

Anmeld

10. august 2009

Johannamor-vb

Vi har to børnehavebørn, der bliver afleveret omkring 7.30 hver morgen. Vækkeuret får de voksne til at slå dynerne til side kl. 6.00, børnene vækker vi 6.30 eller lidt senere. Vi voksne kan så på skift komme i bad / servere morgenmad / hjælpe børnene i tøjet / rede seng / fylde opvaskemaskinen, indtil vi går. For at børnene kan komme ud af fjerene, skal de ligge i sengen mellem 19.30 og 20.00. Efter to weekendaftner, hvor de har været i seng kl. 22 hhv. 21, var de helt umulige at vække op til dåd i morges... og det er lige præcis derfor vi prøver at holde fast i 20.00 alle ugens 7 dage - for det meste.

Anmeld

10. august 2009

matvic-vb

Hej. Mine piger har været meget heldige de sidste par år. Jeg har gået hjemme,så de har fået lov til at sove til ca. 7.30.Så har vi nemt kunne nå det hele til kl 8.45 så de kom til kl 9.00 i dagpleje og børnehave. Men fra i morgen begynder det sure ved livet.Jeg skal starte skole og dvs.Jeg skal op kl 6.00 og bruger ca 20 min. på mig selv.Så kommer den lille op kl.6.20 nusser lidt ved mor og kommer i tøjet.Den store skal op 6.40 og vågne lidt ved mor også,derefter i tøjet,så vi kan kører kl 7.00. De får så morgenmad i dagplejen og børnehaven. Det skal nok gå,de vænner sig hurtigt til det,men en smule dårlig samvittighed´har jeg da over at de pludselig skal vækkes om morgenen. Men det er der jo så mange andre børn,om også skal ;) Kh Tina

Anmeld

10. august 2009

Webredaktøren-vb

Åh, mon ikke også bare, at jeg må bide i det sure æble og stå op før kl. 7 ;) Det virker som om, at mine børn har brug for ca. 45 minutter til at vågne i og spise morgenmad og får tøj på... Vi skal nok gå 7.40, så jeg må vist se i øjnene, at jeg skal være ude af badet og klar til at vække børn kl. lidt i syv :angry:

Anmeld

10. august 2009

uni-gruppe-vb

Her står jeg op når vækkeuret hyler kl. 6.15. så går jeg i bad og smører madpakker. Kl. 6.50 får tøsen så morgenmaden serveret foran tv'et og jeg går med hundene. Ca. 20 min. senere bliver tøsen jagtet på badeværelset og hun kaster sig så på cyklen kl. 7.40 så hun kan møde kl. 8.00. Og ovenpå 6 uger uden madpakker mm. så var det bare fuldstændig uoverskueligt i dag :(

Anmeld

10. august 2009

Det er stadig mig-vb

Ja bordet fanger på en anden måde, når de starter i skolen! Så kan man ikke længere 'bare liiige'.... Min søn er nem at få op om morgenen og i tøjet, men vi kan fandgaleme ikke få ham til at spise noget!! Han er desværre ligesom mig - jeg kan heller ikke spise om morgenen, og jeg vil jo så gerne have at han spiser morgenmad, men nope suk. Så her er det fint at stå op lidt i 7, og kl 7.30 kører Far ham i skole - den ligger i centrum. Jeg synes det er rutine, og for mig bliver det lyn hurtigt så indgroet, at jeg vågner længe før vækkeuret ringer......og det fortsætter i weekenderne efter :dry:

Anmeld

10. august 2009

MetteJ-vb

Webredaktøren skrev:
Vi skal nok gå 7.40, så jeg må vist se i øjnene, at jeg skal være ude af badet og klar til at vække børn kl. lidt i syv :angry:
Ej, vil du da lige holde op! Jeg møder sgu kl. 7.00 og inden skal jeg nå at have to unger op og den ene gjort klar. Den store går selv i skole, men bliver vækket inden den lille og jeg går kl. 6.25! Ta´den!

Anmeld

10. august 2009

Bellis-vb

Ja - det er ikke nemt, når de starter i skole :) Jeg skal op med børnene kl.06.30 - så får de morgenmad og tøj på. Så kan de tulle lidt rundt og så skal vi kører omkring kl.07.30. Skolen starter kl.8.10 - men skal lige aflevere de andre først. Måske, når vi er inde i rutinen, så kan den store blive afleveret først - så kan vi kører lidt senere. Madpakker smører jeg aftenen før og jeg lægger også tøj frem til alle 4 børn. Selvom den store efterhånden godt selv kan finde det om morgene, men så hjælper han med det om aftenen. Jeg gider ikke stresse - så heller lidt tidligere op. Og morgenmad får de altid hjemmefra, uanset hvornår vi skal op.

Anmeld

10. august 2009

mariaf-vb

Jeg er allerede dødtræt af madpakker, og mine børn fik endda penge med til mad i kantinen i dag B) . Jeg begynder på arb. den 25. august efter knap 1½ år på barsel. Jeg skal op kl. 5.30, den lille bliver vækket kl. 6.20 og de store kl. 6.30. Alle 3 får morgenmad mellem kl. 6.30 og 7, hvorefter vi kører med den lille. De to store skal som noget nyt selv være hjemme tre kvarter inden de skal i skole. Det kan jeg godt få lidt ondt i maven over. Men heldigvis er vores store pige 12½ år, og meget fornuftig. Så det skal såmænd nok gå. Vi er altid kørt hjemmefra lidt over 7, men til gengæld henter jeg så også kl. 14.20. Jeg vil hellere have tiden i den anden ende, hvor mine børn også har tid til at lege med deres kammerater. Men jeg vil da allerhelst sove længe :laugh:

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.