Smertestillende

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.729 visninger
8 svar
2 synes godt om
2. september 2009

Ox.

Hejsa ...

Jeg sidder inde med en voldsom tandpine, ved i hvordan det hele ser ud mht hvad man må tage af smertestillende og hvor ofte, når man ammer ?...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. september 2009

Ni-ko-li-ne

SussieOx skriver:

Hejsa ...

Jeg sidder inde med en voldsom tandpine, ved i hvordan det hele ser ud mht hvad man må tage af smertestillende og hvor ofte, når man ammer ?...

jeg mener godt du kan tage panodil... ellers ring til vagtlægen det kan være han har noget mere effektivt...

god bedring

Anmeld

2. september 2009

RGN

Profilbillede for RGN
Ipren er det bedste til tandpine og må godt anvendes under amning. 2 tabletter op til 3 gange dagligt. Og du må godt tage det samtidigt med Panodil som du må tage 2 tabletter af op til 4 gange daglig.

God bedring.

Anmeld

3. september 2009

Ox.

Så fik jeg lige en ordentlig opsang af apotekeren, som sagde at jeg da BESTEMT IKKE måtte tage ipren når jeg ammer, så det ville hun ikke sælge til mig ... troede nu ikke det var så slemt efter at have set på nettet.

Anmeld

3. september 2009

Knudsen

Jeg troede også at du gerne måtte tage Ipren mens du ammer..
Jeg vil ringe til enten vagtlæge eller sin egen læge og høre dem ad, hvis panodilen ikke kan tage smerten..

Anmeld

4. september 2009

Ox.

Janni Knudsen skriver:

Jeg troede også at du gerne måtte tage Ipren mens du ammer..
Jeg vil ringe til enten vagtlæge eller sin egen læge og høre dem ad, hvis panodilen ikke kan tage smerten..

Har skrevet en mail til min læge for at får afklaret forvirringen ..

Anmeld

4. september 2009

Anne85

Så blander sygeplejersken sig lige  Du må godt tage ipren når du ammer.... se evt medicin.dk

Anmeld

5. september 2009

Ox.

Anne85 skriver:

Så blander sygeplejersken sig lige  Du må godt tage ipren når du ammer.... se evt medicin.dk

Synes også det lød underligt når alle steder på nettet siger jeg godt må .... Men tak for afklaringen Anne, og mange gange tillykke med sønnemand!

Anmeld

6. september 2009

RGN

Profilbillede for RGN

Så fik jeg lige en ordentlig opsang af apotekeren, som sagde at jeg da BESTEMT IKKE måtte tage ipren når jeg ammer, så det ville hun ikke sælge til mig ... troede nu ikke det var så slemt efter at have set på nettet.

Jeg bliver så irriteret når autoriteter udtaler sig om noget de ikke tilsyneladende ikke ved noget om.
Når der kommer en kunde med tandpine har man bestemt pligt til at undersøge sagen i stedet for at komme med en forkert information og sende dig hjem med smerter.

Ipren må ikke tages under graviditet og måske er det det hun har forvekslet.
Men det må gerne tages under amning.

Næste gang du er på apoteket ville jeg fortælle om den fejlinformation så de kan få rettet op på deres faglige standard.

Edit: Jeg ved selvfølgelig ikke om hun har tjekket indlægssedlen, som desværre har det med at være uopdateret da lovkravet ikke er at de skal skiftes ud hver gang der kommer ny og forbedret viden.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.