Arrrgh........benkramper

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.589 visninger
4 svar
0 synes godt om
24. juli 2009

Spunk-vb

Jeg er nok ikke den eneste der får nogle rigtig grimme kramper i mine lægge. Jeg har læst, at det er helt almindeligt, men har endnu ikke fundet ud af hvorfor. Er der nogen der ved det? Og har du et godt trick til forebyggelse? Jeg vågende i nat fordi mit ene ben krampede og gjorde helt vildt ondt. Måske en smule irrationelt (det var jo nat) tænkte jeg, at jeg skulle prøve at slappe af og trække vejret dybt - så kunne jeg jo øve mig til veerne - selvom det jo overhovedet ikke er den samme smerte (går jeg ud fra). Er nu en smule nervøs for fødslen, fordi jeg ikke engang kunne slappe af under en benkrampe....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. juli 2009

Mor-3-vb

venepumpe øvelsen det hjælper også på at stræke musklen ud.. Jeg led selv meget af det da jeg ventede mine tvillinger.. lægen sage stræk benet ud og bevæg foden op så du kan mærke det spænder bag læggene... Det ska gøre ondt for at gøre godt, desværre,men det hjælper... gør man også til fodbold når man får lægkramper :) Håber det vil hjælpe lidt.. jeg har det sådan ville hellere have veer end benkramper.. Men held og lykke med det hele :cheer:

Anmeld

24. juli 2009

Spunk-vb

Det vil jeg da prøve så. Og hvis du hellere vil have veer end benkramper, så er jeg fortrøstningfuld i forhold til fødslen ;)

Anmeld

24. juli 2009

mariamiss6-vb

haha Jeg vil også klart hellere føde, end lide af de skide lægkramper..... som sagt venepumpe øvelser..... og så "vælte træer" et gang i mellem i løbet af dagen.... Vælte træer = sæt hænderne lige frem for dig, mod en væg, sæt et ben bagud og et forud, og så strækker du det bagerste ben, ved at trykke hælen ned, og presse overkroppen frem mod væggen... når du går i seng, så brug lige nogle minutter på at strække benet opad, og mod dit ansigt.... vip foden opad, altså op mod knæet, og stræk benet så langt tibage, mod dit ansigt, som du kan... mens du ligger på ryggen i sengen... jeg gjorde det så meget da jeg ventede nummer 2, så jeg til sidst næsten kunne få benet ned til panden, med benet strukket.... Og så er det faktisk mest normalt at lide af kramperne om natten. jeg ved ikke om det har noget at gøre med, at man så ligger stille og helt afslappet eller hvad der er grunden... men ja det er røv irriterende, og gør skide ondt for at sige det mildt...

Anmeld

24. juli 2009

MetteNB-vb

Åh ja...... Benkrampe!!! Havde næsten - og kun næsten - glemt alt om dem..... Jeg vækkede min mand (fik stort set altid krampe sen aften/nat eller meget tidlig morgen....), så han kunne hjælpe med at "strække ud". Han pressede min fod/mit ben og lidt eller lidt aftog krampen. Når jeg ikke kunne nænne at vække ham, skyndte jeg mig op. Det hjalp mig at stå og så "vælte træer" ;0) Jeg ved faktisk ikke, hvorfor de kramper dukker op, men træls er det og det gør rasende ondt.... Held og lykke med resten af graviditeten.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.