Bør muskelhunde forbydes?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.170 visninger
11 svar
0 synes godt om
14. august 2009

Webredaktøren-vb

Skal man på camping, må man ikke længere tage sin muskelhund med, skriver dr.dk. Er det rimeligt, og bør muskelhunde helt forbydes eller må man forvente, at ejerne har kontrol over deres dyr? Hvad mener du?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. august 2009

Pia S-vb

Jeg synes, det er utrolig svært at svare på. Der har jo været en del ulykkelige sager her på det sidste, men sjovt nok har de 3-4 gange, jeg er blevet bidt, ikke været muskelhunde. Det har været golden retrievere, schnauzere og en gravhund. De er jo temmelig tilladte :side: Jeg kan godt mærke, at jeg tænker mere over hvilken hund der kommer mig i møde på gaden, men jeg vil ikke gå og være bange. Måske skulle vi indføre et hundekørekort og så i øvrigt få politiet til at håndhæve de muligheder de allerede har!

Anmeld

14. august 2009

Bellis-vb

ja, jeg synes nu heller ikke, at det er nemt at svare på. Tror at langt de fleste der bliver bidt, af en hund, bliver det af en helt alm. "familie" race. Problemet med muskelhunde/kamphunde, er at når de bider, har nogen det med at gå amok og skambide og samtidig er den svær at få væk. Som udgangspunkt er jeg ikke tryg ved disse hunde. Men at sige, at alle hvalpe, der ikke er stambogsførte, skal aflives, det synes jeg er grotesk. Tror lige denne V-mand der har foreslået det, har glemt hvor meget indavl der faktisk har været, i "rene" racer, som giver sindsyge hunde. Og jeg synes også alm. mennesker skal have chanve for at få hund - og en Racehund kan altså koste kassen.

Anmeld

14. august 2009

Spunk-vb

Jeg synes ikke, at muskelhunde skal forbydes. De fleste hunde er jo trods alt, selvom vi hører om det i medierne hver gang der er et "uheld", søde og normale. Problemet er i mange tilfælde måske ejeren som ikke opdrager ordentligt og måske også opildner den forkert adfærd. Og tanken om at alle hunde der ikke er racerene og stambogsførte skal aflives er da fuldstændig åndssvag. Hvem sagde "heil hitler"? Måske kunne man indføre nogle restriktioner for de problematiske racer, og sige, at hunde af disse racer skal mentaltestes før der avles på dem? Og et lovpligtigt kursus hvis man anskaffer en hund af bestemte racer ville måske også være en god idé. Som Pia S påpeger bider andre hunde også - det er den risiko vi tager når vi omgiver os med dyr der trods alt har været vilde engang og stadig har mange af deres vilde instinkter tilbage. Jeg er selv blevet overfaldet af en hidsig gravhund engang - den fik heldigvis kun fat i buksebenet.

Anmeld

14. august 2009

Sofies mor-vb

Problemet med de muskelhunde, og der vil jeg sige mest amstafferne, er det ligger så dybt i deres gener med de kampe. Jeg ville ikke være så bekymret for mennesker men mere for andre dyr, heste får eller hunde. Jeg er da lidt utryg ved at gå med min 11 årige gamle schæfertæve hvis jeg møder sådan en, stoler ikke på hun kan forsvare sig. Skal man virkelig have en kølle med i baglommen ? En anden ting er så at det er meget uheldige typer der absolut skal have dem (før havde de gerne rotweilere) og lige så farligt 1. gangs hundefører. De mener jo ikke man behøver være så "skrap" overfor deres pussenussehund, de sætter måske ikke så mange rammer for dem og BAM så går det galt. Det gør det næsten med alle racer, men igen har de bare nogle agressive tendenser der ligger så dybt i dem. Mener måske at neutralisere de existerende og forbyde nyanskaffelser. MEN det er sku et svært område, og man kan næsten ikke holde ud at høre om flere situationer :dry:

Anmeld

14. august 2009

Frede-vb

De skal selvfølgelig forbydes - og det kan kun gå for langsomt. Jeg er træt af jævnligt at skulle læse om folk, der er blevet skambidt af den slags hunde. Personligt kender jeg en ældre dame og et barn, der for nyligt er blevet overfaldet af en kamphund, og der går grænsen altså for mig - og så hjælper det altså ikke noget at skrige om, at folk bare skal lære at tæmme og opdrage dem ordentligt, for det ligger i deres gener bla, bla, bla og bla... Jeg kan selvfølgelig være ligeglad, men ikke om jeg fatter, hvorfor man er interesseret i at have sådan et bæst inden for sin dør :woohoo: Selv ville jeg da aldrig turde lukket et øje om natten, hvis jeg vidste, der gik sådan et uhyre rundt i mit hjem... nej, så hellere en tjijuhauer... eller hva' så'n en tæppetisser nu hedder. Hilsen Frede-hundeven :S

Anmeld

14. august 2009

Ida-s-vb

Og for min skyld kunne man forbyde alle slags hunde, så var man da også fri for alt det lort på fortovet :evil:

Anmeld

15. august 2009

Frede-vb

Ida-s skrev:
Og for min skyld kunne man forbyde alle slags hunde, så var man da også fri for alt det lort på fortovet :evil:
Rettig go' idé... det er simpelt hen så klamt med alle de hundelorte, der ligger alle vegne. Vi har lovet vores datter en hund til næste sommer, og jeg har allerede nu angstanfalde over, hvordan filan jeg skal få mig selv til at samle sådan en hundelort op... lige nu kan jeg slet ikke se, hvordan jeg skal kunne gøre det - det er bare så klaaaaaamt, men det er jo konsekvensen, når man anskaffer sig en hund :S

Anmeld

15. august 2009

Det er stadig mig-vb

Nu er det jo ikke hundens skyld de lægger en lort på fortorvet - det er ejerens!! Lige som det heller ikke er hundens skyld de flår og skambider omgivelserne - men ejerens!! Da min søn her for en del år siden, efterhånden, købte en muskelhund, så tog han på et udviddet hundekursus både her i DK men også i USA for at lære alt om hundens psyke, opdragelsesmetoder mm. Tror han betalte omkring 20.000 kr for de kurser (incl flybillet). Men han har jo også en pålidlig hund i dag, men han lader den ALDRIG løbe rundt uden snor blandt fremmede hunde/børn/mennesker, da hunden jo har kampgener der kan aktiveres i løbet af nul komma fem. Så hvis folk der anskaffede sig sådan nogle dyr bare gjorde det samme, ja så ville ulykkerne aldrig ske!!! Det er ikke hundene jeg er bange for, men ejernes evner til at få en god hund ud af dyret jeg kraftigt betvivler.... Og på baggrund af dét, så synes jeg faktisk racerne burde forbydes. Synes de fleste jeg ser med en muskelhund er enten bumser på bænken, kvinder med bajer i hånden der råber og skriger, og den slags tvivlsomme personligheder..... Så nej, forbyd dem!!

Anmeld

15. august 2009

Spunk-vb

Vi har lovet vores datter en hund til næste sommer, og jeg har allerede nu angstanfalde over, hvordan filan jeg skal få mig selv til at samle sådan en hundelort op... lige nu kan jeg slet ikke se, hvordan jeg skal kunne gøre det - det er bare så klaaaaaamt, men det er jo konsekvensen, når man anskaffer sig en hund Det er da rigtigt at det ikke er superlækkert, men det er vel ikke værre end at skifte en lorteble på dit barn.... Det bliver hurtigt vane.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.