PiaS - Dybstegte Hyldeblomster ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

979 visninger
7 svar
0 synes godt om
25. juni 2009

Bellis-vb

Ja Pia, hvad er det så lige - og hvordan laver du dem?? :laugh: Nærmere forklaring ønskes :klap: Tænk, hvis man går glip, af noget lækkert :uhm:

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. juni 2009

Pia S-vb

Hæ hæ - ja det ville være en skam at gå glip af noget :silly: Man laver en pandekagedej og dypper hyldeblomstskærmene i dejen. Putter så skærmen i en fonduegryde eller hvad man nu har med fx palmin og så steger man blomsten. Spises med florsukker over. Det smager dejligt, men det er ikke noget man kan spise meget af pga friteringen. Vi har en tradition her i gården, hvor en af beboerne altid laver det med ungerne sådan en lækker lun aften som i går. Alle ungerne elsker det og hygger sig på tværs af køn og alder!!!

Anmeld

25. juni 2009

Bellis-vb

Lyder lækkert og som en dejlig sommersnack, sammen med lidt god hvidvin og frugter :) Det må prøves :laugh:

Anmeld

25. juni 2009

Møe-vb

Ja, det smager fantastisk!

Anmeld

25. juni 2009

Pia S-vb

Bellis skrev:
Lyder lækkert og som en dejlig sommersnack, sammen med lidt god hvidvin og frugter :) Det må prøves :laugh:
eller med god vanilleis :P

Anmeld

25. juni 2009

mørk-vb

Uhh, tænderne løber i vand.. Det er flere år siden jeg sidst har lavet det. Vi skal ud og plukke til skærme til saft her i weekenden, men tror da nok liiige, at vi skal have plukket ekstra, så der også er til en omgang dessert :) Jeg har bare lige en tilføjelse; jeg plejer at bruge en beignetdej, istedet for almindelig pandekagedej. Beignetdej er meget tykkere og hænger bedre ved skærmene end alm. tynd pandekagedej, der let glider af. Brombærsyltetøj er også fabelagtigt til :kok:

Anmeld

25. juni 2009

Titte-vb

mørk skrev:
Uhh, tænderne løber i vand.. Det er flere år siden jeg sidst har lavet det. Vi skal ud og plukke til skærme til saft her i weekenden, men tror da nok liiige, at vi skal have plukket ekstra, så der også er til en omgang dessert :) Jeg har bare lige en tilføjelse; jeg plejer at bruge en beignetdej, istedet for almindelig pandekagedej. Beignetdej er meget tykkere og hænger bedre ved skærmene end alm. tynd pandekagedej, der let glider af. Brombærsyltetøj er også fabelagtigt til :kok:
Og hvad er så lige en Beignetdej????

Anmeld

25. juni 2009

mørk-vb

Det er sådan en fed, sej dej man bruger til indbagt det ene og andet. Man bruger stiftpiskede æggehvider, så den minder vel i virkeligheden lidt om gammeldags æbleskivedej.. Jeg plejer bare at google, når jeg skal bruge en opskrift, så jeg har desværre ikke lige en ved hånden. Men ta' og prøv det ;)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.