Har du erfaring med stofbleer?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. juli 2009

Møe-vb

Har kun brugt stofbleer i kortere perioder pga. rød numse... men det var ikke sjovt, man skal j skifte hele tiden - jeg var ved at bliver skør!! Men alt for en lille purk. Jeg vil give alle andre ret i, at det er et MEGA stort arbejde, og specielt ikke særligt lækkert - men jeg havde bare ikke lige andre miligheder, da lægen sagde at det var det som skulle til. Det skal også lige siges, at jeg bruget de det gammeldags 4 kantede stofbleer uden indlægsstykke, for så kom der mest luft til numsen.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. juli 2009

Mor-3-vb

Hej ved ikke rigtig noget om brug af stofbleer, til den slags ting :) men gå ind på økobarn.. de ved en masse om den slags.. det går de jo også ind for.. der kan man nemlig købe specielle bleer der ska vaskes i maskine osv...

Anmeld

24. juli 2009

Sofies mor-vb

Er så heldig at have en prinsesse der gylper en del...vasketøj nok...hurra for Libero :woohoo: Men ideen for miljøet er da top dollar

Anmeld

25. juli 2009

althea-vb

Ja, jeg vil mene jeg har erfaring med stofbleer - og kun positivt at sige om dem Jeg har 2 børn på 5 mdr og 2½ år begge fyldtids stofblebørn. Vi startede da vores den ældste fik store sår på numsen af papirbleer (alle typer) og få dage med stofbleer så var det væk. Vi er meget glade for stofbleer og dens stores vuggestue er meget positive over for dem (så positive at de bliver vist frem til andre forældre) :laugh: . Moderne stofbleer er ikke svære at bruge end papirsbleer og det med at skylle afføring af er intet problem, ammebø kan gå direkte i maskinen der skal bare køres en forvask. Når de så bliver større og får fast føde, så findes der rispapir, der er en lille tyndt blødt 'papir'som man ligger inderst i bleen og så kan afføringen vippes i toilettet og skylles ud - svære er det ikke. Vores den store startede på papir og han gav faktisk os mere vaske tøj end lillebror der er startet på stoffer, for papir gav lort ud af siden x mange daglig og på stofbleer har der på 5 mdr kun været 2 uheld. jeg kan kun anbefale dig at tilmelde dig slyngebarn.dk 's stofbleforum, der er rigtig mange stofblebrugere og meget info og anmeldelser af de enkelte bleer samt link til billige sider at købe det på. Jeg er selv fra kbh og hvis du bor i nærheden er du velkommen til at komme forbi og se lidt forskellige stofbleer. :)

Anmeld

25. juli 2009

Spunk-vb

Hej Althea. Skønt endelig at høre fra en der har prøvet det - og dejligt at dine erfaringer er så positive. Jeg har læst meget om det, og mener efterhånden at jeg har tjek på hvordan de forskellige dele hænger sammen. Jeg er dog ikke stødt på slyngebarns forum - vil tjekke det ud med det samme. Jeg bor desværre ikke lige i nærheden af Kbh, men tak for tilbuddet. Hvilke slags bruger du? Jeg synes, at all-in-one virker smart, men nok for dyrt. Umiddelbart er jeg mest tiltalt af Imse Vimse onesize...

Anmeld

25. juli 2009

althea-vb

Vi bruger mest blueberry onesize (lommeble) og wonderoos onesize (lommeble) til ham på 5 mdr, den store passede dem til han var knap to år. Den store på 2½ år bruger real easy str L (all-in-one med lomme) og i vuggestuen thirsties all-in-one (med lomme) da den er med velcro og vuggestuepersonale er ikke meget for knapper (foreståelig nok det bliver til mange knapper på en dag for med). Til nyfødt var vi især glade for diddy diaper, little lamb og kissaluv str o, men de kræver pul eller uld ud over (imse vimses pul cover er super godt til ammebæ). Det er de færreste onesize bleer der rent faktisk kan bruges til nyfødte og børn over 2 år. Jeg har desværre ikke gode erfaringer med imsevimses bleer, det er vist de færste der synes de suger nok og det er faktisk det samme med mange at all-in-one bleerne (og så er det en krig om at tørre). Jeg synes derfor at skal man have all-one-bleer er det en god ide at vælge den der også har en lomme, så kan man komme mere sugende indlæg i hvis det viser sig ikke at være nok.

Anmeld

9. september 2009

Rusalka-vb

Hej, Jeg er lige skiftet til genbrugelige bleer. Der er virkelig mange typer derude, især hvis man kommer udenfor landegrænserne, for i danske butikker og internetsider er der vist ikke meget at vælge mellem, derimod meget i England. Efter noget tids undersøgen, valgte jeg Itti Bitti d´lish, som er de eneste jeg bruger til min pige på 6 mdr (da jeg ikke har råd til at eksperimentere løs), og de virker fantastisk her! Størrelserne er S/M/L, men det er nu overskueligt nok synes jeg. De er lette at bruge, da man har en ydre del og to indre dele, hvilke man skal vaske oftest. Den ydre del er af det lækreste nuttedeste stof man kan forestille sig og kommer i flere farver. Jeg købte få for at eksperemintere, men køber snart flere. Der er en side her med butikker der sælger. http://ittibitti.com/ Fik du (Har en spunk i maven) skiftet eller blev det bare ved overvejelsen?

Anmeld

9. september 2009

Spunk-vb

Der er stadig seks uger til min termin, så vi har ikke købt noget endnu. Har fundet et sted hvor man kan låne en prøvepakke, og det tror jeg at vi starter med. Har en bekendt der selv har syet, og det har jeg også overvejet - det er pludselig mere overskueligt, når man kender én der har prøvet det og kan låne mønster. Hendes har kostet 35 kr. pr. stk., og det er jo temmelig billigt. Bliver helt rundtosset af at læse om alle de muligheder og forskellige meninger der er om det. Så tror at vejen frem bare er at prøve. Men det glæder jeg mig også meget til.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.