Naturligvis har jeg gjort noget ulovligt, det er nok især færdselsreglerne, jeg i min tid har forbrudt mig imod. Men ellers holder jeg mig da som oftest på den rigtige side ;o)
Jeg synes du er SEJ, sådan at sætte den møjunge på plads, jeg håber jeg kunne gøre det samme, og jeg synes generelt det er helt hen i vejret, at man ikke må forsvare sig (eller sit barn) uden at risikere en voldsdom. Det på trods af at jeg læser jura og udmærket forstår alle de teoretiske bevæggrunde for, at reglerne er som de er - jeg synes bare det er forkert, at helt almindelige, fredelige mennesker risikerer noget, når det er bøller og røvere, der initierer konflikten. Jeg tror og håber nu ikke, at du var blevet dømt, selvom han havde meldt dig.
Mht. at beskrive drengens etniske tilhørsforhold, kan jeg ikke se det forkerte i det. Jeg synes det er fint i en genfortælling at beskrive om personerne er mand/kvinde, ung/gammel, dansk/indvandrer, stor/lille, sort/hvid, tyk/tynd osv. Det gør, at man bedre kan forholde sig til historien og forestille sig situationen. Hvis nogle er bange for, at indvandrerne skal stå i et dårligt lys, hvis sådanne oplysninger kommer frem, kan jeg kun sige, at så skulle indvandrerne måske lade være med at opføre sig sådan, hvis de ikke vil stå ved det. Det samme gælder naturligvis danskere i almindelighed, Brøndbyfans, kvinder, gymnasieelever, socialdemokrater eller en hvilken som helst anden gruppering i samfundet. Jeg synes ikke man skal udelade relevante oplysninger af misforstået politisk korrekthed - havde hun ikke skrevet noget om hans "etniske baggrund", havde vi jo allesammen set en dansk dreng for os, hvilket havde været forkert! Så fint for mig, at den oplysning kommer med, vi må alle stå ved vores handlinger.
Anmeld