Utryg ved dagplejen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.189 visninger
6 svar
0 synes godt om
16. juni 2009

ano-vb

Godt råd ønskes! Jeg har en lille søn på 13 mdr, som er startet i dagpleje for 3 mdr siden. Umiddelbart virker han til at være tilfreds, men det er jo svært at vide, når de er så små. Nogle dage er han glad for at komme af sted, nogle dage klynger han sig til mit bukseben. Intet unormalt i det. Jeg føler mig bare ikke tilpas, med den dagplejer vi har fået. Det er alt sammen et spørgsmål om kemi. Jeg føler ikke, at hun bryder sig om mig, og det gør mig usikker og falsk venlig. Der er ikke noget konkret at klage over. Drengen har fået nogle knubs og blå mærker, som hun ikke lige vidste, hvordan var kommet, men det får de jo når de tumler. Det er det eneste reelle klagepunkt, jeg har. Hvad skal jeg gøre? Leve med det? Prøve at tale med hende om det: "Undskyld, men kan du ikke lide mig"? Finde en lam undskyldning, som kommunen vil sluge og så få skiftet plads? Hvad synes I? Alice

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. juni 2009

Det er stadig mig-vb

Jeg har 6 børn, og vil bare sige, at ens mavefornemmelse plejer at holde stik 110%.....så er der noget ved dagplejernen du ikke bryder dig rigtigt om, jamen så er der nok noget om det. Så hvis jeg vr dig, så ville jeg finde en ny plads! Jeg har selv prøvet det samme, lige fra dagpleje til vuggestue og skole. Og har omgående fundet nye pladser hvis mavefornemmelsen har været dårlig. Og nej hvor det letter når man får den gode mavefornemmelse tilbage.....

Anmeld

16. juni 2009

WebDebattør jeANNE-vb

Du skal lytte sååå meget til dine egne fornemmelser. Hvis det er noget der siger dig, at dagplejemoren ikke er som hun skal være, så har du sikkert ret. Hvis jeg var dig, ville jeg finde et andet sted. Der findes i øvrigt ikke nogen større fornøjelse, end at aflevere sit barn til en dagplejemor, man har tillid til. WebDebattør jeANNE

Anmeld

16. juni 2009

Willysmor-vb

Jamen min søn started i vuggestue for 2 ugers siden, og det har gået op og ned Bl. andet i går ringed den mandelig pædagog og sagde flg: Det ville være en god ide at hente jeres søn nu Så vi hented ham, og da vi kom derned, stod der på tavlen : William har sovet fra kl 10 (en halv time efter han blev afleveret) til kl 13. og de ringed til os kl 13:15 og pædagogen fortalte at William nægted at spise og skreg hele tiden... da han kom over til sin far, var der ingen problemer, plus at hans far opdager at han har høj feber og skidt i bukserne så går vi hjem og snakked sammen (hans far & Jeg) og undrer os over hvorfor de ringed efter et kvarter har de virkelig givet op efter et kvartet, de er uddannet og har kun 4 børn udover william på stuen.. og hvorfor har de ik skriftet ham? overvejer stærkt at skrifte vuggestue, hvis det ikke blir bedre nu får de li en chance, men kender det godt

Anmeld

16. juni 2009

Johannamor-vb

I en vuggestue er der altid flere ansvarlige, og passer kemien ikke med dem ene gør den det nok med den anden. I en dagpleje er der kun én, og så SKAL kemien passe. Du får jo nok ikke en ny plads til drengen med det samme, så jeg synes, du dels skal tage emnet op med dagplejen, dels skal bede kommunen om en ny plads.

Anmeld

18. juni 2009

ano-vb

Kan kun tilslutte mig de andre. Er mavefornemmelsen ikke god så skift! Vi havde vores datter i en børnehave, som vi ikke selv brød os ret meget om at være i. Der var ikke noget konkret, men vi brød os ikke om stedet, pædagogerne og lederen. Vi talte ikke særlig godt med nogle af dem. Desværre lod vi gå 10 mdr før vi tog hende ud og der var det altså blevet RET slemt og tøsen var rigtig ked af det. Jeg ville ønske at vi havde gjort det noget før...

Anmeld

18. juni 2009

ano-vb

Vi har også vores dreng i dagpleje og er godt tilfredse. Er der ikke en tilsynsførende pædagog som du kan snakke med? Det er jo i sidste ende hendes ansvar at børnene trives hos dagplejeren. Hvis det ikke fungerer, så skift plads. Hverken dagplejeren eller du har glæde af at kemien ikke er i orden.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.