Nu skiver du jo ikke, hvor gammel den lille er, så det er svært med konkret råd. Selv syntes jeg, at bleskift i perioder endte med hyl og skrål - og så kom der uger eller måneder, hvor det var ren hygge.
Umiddelbart tænker jeg, at du og krudtuglen er kommet ind i en dårlig spiral, hvor I begge forventer, at pusleriet bliver rædselsfuldt - og derfor bliver det det også. Så jeg tænker på, om det på nogen måde var muligt, at du slipper for at pusle ham - i en uge. Måske har drengens far snart sommerferie, og så kunne han tage over? Ind imellem har vi jo forskellige måder at tackle forskellige situationer på, og jeg har da bestemt i perioder "kopieret" min mands måde at fx børste børnenes tænder... den var bare bedre end min.
Ellers synes jeg, at du skal overveje en helt ny rutine i pusleriet og helt kontant skifte bleen uden dikkedarer, også i en uges tid. Nyt sted, ingen sang, ingen dikkeri - bare skifte bleen og så ind og hygge videre et andet sted. Eller du kan bruge puslepladsen til noget, som drengen kan lide, fx massage eller leg.
God fornøjelse!
Anmeld