Nej, der er ikke nogen der er bange. De synes han er flot. Men min hund sidder ved siden af mig og derfor kan jeg sige til folk "kom hen og hils" og han finder sig i det.
De to andre (har kun een nu) de blev prikket i øjnene, hevet i halen og kravlet på allerede inden mine børn blev født, for at de kunne vænne sig til, at folk er forskellige og for at jeg ville kunne sige "kom hen og hils" og alligevel tro på, at min hunde ikke ville være aparte og gå imod.
Mine hunde er opdraget. De humper ikke på folks ben, for det er de vænnet fra, fra hvalpe. Mine hunde gør ikke, for de har fået 'tæv' fra starten af deres liv, hvis de gøede (hader hunde der gør. Og får lov til det!). Mine hunde slikker ikke i hovedet, for det har de også fået 'tæv' for fra starten. Jo forresten, de gør det. NÅR DE FÅR LOV!
Du skal ikke være bange for hundene. Du skal være bange for ejerne. Det er dem der ikke kan styre deres kræ!
MEN!
Hvis en hund knurrer af dig, så er det så heller ikke altid dens egen skyld. Ofte kigger du den direkte i øjnene, ofte lugter du af frygt - og derfor knurrer den. Den VED, at du er bange og så vil den vende det til egen fordel.
Kig den anden vej, gå udenom, koncentrer dig om noget andet. For hver gang du vender en hund ryggen, jo mere vil den være interesseret i dig på den positive måde. Lad være at stirre på den, lad være at blotte dine tænder, lad være at hæve stemmen, lad være at hæve dine lemmer - lad være at løbe...
Anmeld