Deltage i fødselsdag - "kender ikke" fødselslar

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.958 visninger
5 svar
0 synes godt om
4. juni 2009

Nete-vb

I går modtog vi en invitation til min mands kusines 40 års fødselsdag. Den volder lidt problemer: - Vi har ikke set denne kusine i mere end 6 år - Vi har en datter, der har fødselsdag i sommerferien, og vi var egentlig i gang med planlægge at holde hendes pige-fødseldag i den weekend, hvor kusinen har inviteret (får vi ikke holdt fødselsdag den weekend, bliver det ikke før efter sommerferien) - Kusinen holder festen med en veninde, som vi ikke kender (skal hun så også ha' gave?) Min mands forældre + søster er også inviteret og synes, det lyder som en fantastisk fest, men det er en del af familien (altså kusinen), som I kan fornemme, at vi faktisk ikke har noget med at gøre. Jeg har ikke rigtig lyst og synes, at vi burde melde fra og så holde vores datter fødselsdag for veninderne - og jeg tror faktisk også, at det ville passe min mand fint, hvis vi ku' komme på en undskyldning. Jeg ved, at min svigermor, vil brokke sig lidt over, hvis vi vælger at prioritere sådan - mend et er vel hendes problem? Hvad ville I gøre??????

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. juni 2009

Webredaktøren-vb

Tja, jeg tror at jeg ville melde fra og prioritere datterens fødselsdag. Det er jo ikke bare en dårlig undskyldning, men det lyder som om, at det er det bedste tidspunkt at holde den. Hvis I så begge også er enige om, at I hverken "skylder" kusinen noget eller har særligt lyst til festen, så gør I da alle en tjeneste ved at blive væk. Mit nytårsforsæt var faktisk at blive bedre til at sige fra over for alle de invitationer, der ikke var absolut nødvendige at komme til, for ellers havde jeg aldrig tid til min egen familie :blush: Derfor synes jeg, at I i denne sammenhæng skal gøre, hvad der er bedst for jer som familie.

Anmeld

4. juni 2009

Ajna-vb

Jeg er helt enig med Tina - Timerne i døgnet bliver færre og færre, så det gælder om at prioritere de ting som er vigtige for en selv og de nærmeste.

Anmeld

4. juni 2009

Pia S-vb

Jeg ville ikke betænke mig et minut. Jeg ville melde afbud. Livet er for kort til den slags!!!!

Anmeld

6. juni 2009

Johannamor-vb

Jeg ville ikke have et problem med at melde fra til en fødslesdag hos en, jeg kun ser med års mellemrum og ikke har noget særligt med. Men egl. synes jeg, at det her er din mand, der må melde klart ud, hvad han vil: Det er trods alt hans familie, og hvis han synes, at han bør gå til fødselsdagen, så må det være sådan. I forhold til svigermor, så kan I jo overdrive, hvor langt I er kommet med planlægningen af tøsefødselsdagen... Hvis dagen allerede er planlagt, så er der jo ikke noget at diskutere, vel?

Anmeld

8. juni 2009

ano-vb

Fik ikke lige logget ind.... Jeg tror faktisk også det ender med, at jeg tager mig af børnefødselsdagen, og min mand tager til fødselsdag - han vil gerne af sted....... (og så slipper jeg) Og mht at overdrive hvor langt vi er med planlægning af børnefødselsdag: Så har den tanke også strejfet mig, og jeg tror, den bliver taget i brug - så "ofrer" min mand sig og tager af sted til fødselsdag :o)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.