kan ikke enes og deles om tingene

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.794 visninger
6 svar
0 synes godt om
27. maj 2009

Caidas-vb

Jeg har altid haft den indstilling, at vi ikke behøvede at have dobbelt af nogen ting, da de alligevel skal lege med det sammen. Meen..... jeg er nu blevet klogere:huh: Pigerne skændes, slås om tingene: min min min. Hvis man blander sig, hyler den ene op, og så den anden. Altid er det uretfærdigt. Endelig får den forurettede tingen tilbage, og vil så slet ikke have den alligevel, men hellere den, som den anden har fået som erstatning. De ting de får nu er så ens, for ellers vil de også bare skændes om det. Men det er jo ikke altid til at få ens, og det er nok også for meget, hvis alt deres tøj er ens. Farver er de nogenlunde enige om. De får på skift lov til at vælge, og det kan de så godt finde ud af. Ikke noget spørgsmål, skulle bare lige have luft, for hold op hvor kan det være belastende.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. maj 2009

Det er stadig mig-vb

HØRT-HØRT!!!!!!! :laugh: Eller rettere :evil:

Anmeld

28. maj 2009

Bellis-vb

Her har de altid fået det samme - og ville alligevel have den, den anden havde. Men de er nu rigtig gode til det, mine drenge. Hvis de hugger fra hinanden, ja så skal vi bare lige kigge på dem, siger deres navn, og så aflevere de det tilbage. Ofte går de så ud for at finde, et andet stykke legetøj til den anden. Når den forurettede får sin ting tilbage, griner han, og smider det væk, for så gider han jo ikke lege med det - men den anden skal helst ikke tage det, alligevel. Men ellers rigtig gode er de. Men jo, det hænder da, at de slås om tingene - især den senere tid. Tror de er ved at have en lyst til, at have noget der er deres egen. Og det er jo fint nok. Men de får de samme gaver, ellers er der ballade - sådan var det også med de store - det er dog ved at være muligt, at give dem forskellige ting, men så skal det virkelig være noget de har ønsket sig.

Anmeld

28. maj 2009

Møe-vb

Er det ikke bar noget søskende gør identil de er blevet så stor at de bliver verbale??? Og så har små børn da også en fase, hvor de skal lære at dele og at ikke alting er "MIN". Hos os er vi nået til "MIN MIN MIN" men Carl er også kun 1½... Det er faktisk lidt sjovt....

Anmeld

28. maj 2009

Caidas-vb

Det er jo så heller ikke alting og heldigvis ikke altid. Bl.a har de lige fået et par leggins i forskellige farver. Luise fik lov at vælge - og det er så hendes:angry: Og jeg har lige købt en børste til hver - de elsker at rede hår. Freja fik lov at vælge først, og det er så hendes - og det ved de begge. Det samme med bolde o.a. Det er faktisk værst når tingene er helt ens, f.eks dukker o.l.

Anmeld

29. maj 2009

kongster-vb

Jeg tror du har en god pointe dér. Når mine unger får noget der er helt ens så kan de komme op og slås om det.. Jeg er faktisk gået i den anden grøft og hvis jeg køber en ting til den ene, er det ikke sikkert den anden også får. Men i sidste ende går det nogenlunde op. Hvis jeg ser et eller andet som jeg ved ét af børnene vil blive glad for og/eller mangler, så køber jeg ikke nødvendigvis noget til det andet barn også. Det er min erfaring at hvis man selv fremhæver at de får præcis det samme a la "se - I har fået præcis lige meget saftevand" eller "her er en bold til dig og en HELT magen til til dig" så begynder børnene selv at kontrollere at de nu også har fået NØJAGTIG lige meget. I stedet for siger jeg "jo, men i sidste uge købte jeg jo x til dig og idag er det så brormand der får y" eller "skidt med hvor mange boller din søster har spist - hvis DU er sulten kan du få flere og hvis ikke er det jo ligemeget hvad hun har spist". Jeg tror man i den bedste mening kan komme til at få børnene til at fokusere på hvad den anden har fået og ikke hvad de selv har fået. Fx gør jeg også noget ud af at sige "tror du ikke lillebror ville blive glad for det her" når jeg er ude med datteren og så lade hende overrække gaven når vi kommer hjem og glædes over at han bliver glad. Mine unger er faktisk ikke slemme til at skændes om tingene og de er ikke nøjregnende (et karaktertræk jeg HADER) og jeg tror det hænger sammen med at de ved at de begge får tid/gaver/slik/is i ca lige store mængder, men ikke nødvendigvis samtidigt.

Anmeld

29. maj 2009

kongster-vb

Hov - nu kom jeg lige til at se kategorien "Tvillinger". Det er mine jo ikke og jeg ville måske opføre mig anderledes hvis de var. Kan godt se at det så kan være sværere at give den ene og ikke den anden...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.