Tronfølgerloven

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

460 visninger
7 svar
0 synes godt om
23. maj 2009

Caidas-vb

Nu er der jo snart valg til EU. Men samtidig skal vi stemme for eller imod en ny tronfølgerlov. Der skal jo være min. 40% valgdeltagelse, for at valget gælder. Hvad er jeres holdning til tronfølgerloven - skal den laves om, så begge køn er ligeberettigede til tronen?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. maj 2009

ano-vb

Jeg er faktisk fløjtende ligeglad i begge ender. -Kunne vi ikke i stedet stemme om monarkiets berettigelse i et moderne samfund?

Anmeld

24. maj 2009

ano-vb

Enig enig. Lad os nu få lukket det kongehus en gang for alle. Det er udemokratisk. Uanset hvor meget PR de så skaffer os - så er det stadig udemokratisk.

Anmeld

24. maj 2009

MetteNB-vb

Udemokratisk eller ej, så er jeg tilhænger af kongehuset. Jeg skal til valg. Synes helt klart, at vi skal have ligeberettigelse.

Anmeld

24. maj 2009

Charlotte d. 17.-vb

At vi i 2009 - næsten 100 år efter, at kvinderne fik stemmeret - helt alvorligt skal stemme om ligeberettigelse i kongehuset, er da den tydeligste demonstration af, at den institution er dybt forældet. Jeg synes, det er latterligt at skulle stemme om noget så indlysende og samtidig forkert. For mig svarer det omtrent til at skulle stemme om, hvorvidt jeg vil have Julemanden eller Tandfeen som statsminister... Også jeg savner muligheden for at sætte x ved "Afskaf kongehuset". Jeg kunne aldrig drømme om at være sofavælger, så jeg stemmer blankt - men ærgrer mig over, at man ikke kan tilkendegive årsagen.

Anmeld

25. maj 2009

kongster-vb

Jeg stemmer også blankt. Eller skriver "Republik NU" tværs over stemmesedlen... Jeg er bedøvende ligeglad med "ligestilling" i kongehuset og så gerne hele menageriet afskaffet i morgen

Anmeld

25. maj 2009

Pia S-vb

Som om en præsident ville være bedre??? Jeg stemmer helt klart den 7. både til EU valget og til ændringen af tronfølgerloven. Kan ikke lige se, at det kan være kongehusets skyld, at loven ikke er blevet ændret. Det er da de politikere, vi selv har valgt derind, som ikke har ønsket at lave loven om før nu! Men summasummarum - ja til ændring af loven!

Anmeld

25. maj 2009

Willysmor-vb

Jeg er meget tilhænger af Kongehuset, Kronprins Frederik bliver alletiders konge :)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.