Dårlig rytme

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.940 visninger
11 svar
0 synes godt om
2. september 2009

Anonym trådstarter

Vi herhjemme er simpelhen kommet ind i en meget dårlig rytme, vi skændes hver dag og er om små ting, kan være om f.eks hvad butik vi skal købe et rugbrød og så køre det simpelhen ud i et kæmpe høj rystet skænderi om alt og ingenting hvor det ender med vi faktisk skændes om hvem der startede skænderiet. Lyder vildt underlig men sådan er det desværre.

En ond cirkel vil jeg sige, og lige så tit som vi skændes bliver vi også enige om at vi skal tage os sammen da det jo også går ud over vores barn.

Da vi i går aftes efter vi var kommet i seng begyndte igen, kan faktisk ikke huske over hvad, men kørte virkelig langt ud kunne jeg bare mærke at min krop ikke kan holde til det her ret meget længere, og der skal bare ske noget nu eller bliver jeg nødtil kun at tænke på mig selv og barnet og flytte.
Uanset hvor høj jeg elsker manden, men det her kan jo ikke blive ved, hverken for mig, barnet eller kæresten. Ingen er fortjent med  det.

Men ved bare ikke hvordan man stopper denne onde cirkel også selvom at vi begge gerne ville undgå at skændes.

Kan sørgeligt nok ikke huske en dag hvor vi ikke har haft en skænderi, meget sørgeligt.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. september 2009

MaleneGærup

Syntes tit at når jeg selv kan finde på at starte et skænderi om en lille ting som fx hvor man skal købe rugbrød, ligger der som regel noget dybere under. 
Måske skulle I se jer selv i øjene og prøve at finde den rigtige grund til at i skændes hver dag. Håber at det gav mening.... 

Anmeld

2. september 2009

6800

Vi har haft det på samme måde herhjemme, og det er bare rigtig træls...vi satte os ned og snakkede om det, og vi blev enige om, at når vi kom op og skændes, skulle vi stoppe hinanden, hvis vi blandede andre ting ind i det, end det vi i første omgang kom op og skændes over: Det hjalp utrolig meget, da de små ting ofte går hurtigt over igen, men blander man en masse andre ting ind i det, tager det pludselig lang tid....
Håber i finder ud af det sammen

Anmeld

2. september 2009

Anonym trådstarter

6800 skriver:

Vi har haft det på samme måde herhjemme, og det er bare rigtig træls...vi satte os ned og snakkede om det, og vi blev enige om, at når vi kom op og skændes, skulle vi stoppe hinanden, hvis vi blandede andre ting ind i det, end det vi i første omgang kom op og skændes over: Det hjalp utrolig meget, da de små ting ofte går hurtigt over igen, men blander man en masse andre ting ind i det, tager det pludselig lang tid....
Håber i finder ud af det sammen

har snakket om det mange gange, men dagen efter så køre det derud af igen. Rigtig irriterende

Anmeld

2. september 2009

Janep

Anonym skriver:

Vi herhjemme er simpelhen kommet ind i en meget dårlig rytme, vi skændes hver dag og er om små ting, kan være om f.eks hvad butik vi skal købe et rugbrød og så køre det simpelhen ud i et kæmpe høj rystet skænderi om alt og ingenting hvor det ender med vi faktisk skændes om hvem der startede skænderiet. Lyder vildt underlig men sådan er det desværre.

En ond cirkel vil jeg sige, og lige så tit som vi skændes bliver vi også enige om at vi skal tage os sammen da det jo også går ud over vores barn.

Da vi i går aftes efter vi var kommet i seng begyndte igen, kan faktisk ikke huske over hvad, men kørte virkelig langt ud kunne jeg bare mærke at min krop ikke kan holde til det her ret meget længere, og der skal bare ske noget nu eller bliver jeg nødtil kun at tænke på mig selv og barnet og flytte.
Uanset hvor høj jeg elsker manden, men det her kan jo ikke blive ved, hverken for mig, barnet eller kæresten. Ingen er fortjent med  det.

Men ved bare ikke hvordan man stopper denne onde cirkel også selvom at vi begge gerne ville undgå at skændes.

Kan sørgeligt nok ikke huske en dag hvor vi ikke har haft en skænderi, meget sørgeligt.

sådan havde mig og min kæreste det også for et par måneder siden.
vi skændes simbelthen om alt. om hvem der sidst havde betalt. hvis tur det var at vaske op. om brødt var for gammelt eller ej. total ligegyldige ting blev bragt op i et skænderri der ofte endte i at endten han gik en tur eller vi bare begge sad og var sure resten af aftenen/dagen.

det stod på et helt år. indtil han så bæeb syg og sku indlægges på sygehuset (ikk noget alvorligt) så fandt jeg ud af hvor meget det tog på vores datter at vi skændes så meget. hun var så afslappet og frisk den uge han var indlagt, tror simbelthen det var fordi hun ku mærke på mig at jeg var mere afslappet.

så da han kom hjem fra sygehuset fortalte jeg at jeg sys vi sku flytte fra hinanden.

siden beslutingen blev taget er det faktisk gået op ad bakke for os. vi bor hver for sig nu og det går rigtig godt. det er self ikk sådan vi altid ska bo. men lige nu er det bare det der virker for os. ------->
jeg

Anmeld

2. september 2009

Janep

jeg tror vi havde brug for at være kærester igen og ikk hænge os i opvasken og hvem der nu har betalt osv. på denne måde har vi hvert vores og vi blander os ikk i hinandes ting.

vi har 2 dage om ugen hvor vi spiser sammen og ellers kommer han på besøg hver-hveranden dag.

kan kun sige det har hjulpet for os.

sys bare lige du sku ha min histore

men hvis det ikk er kommet så langt for jer endnu skulle i måske prøve at ha en dag i ugen hvor i tar i byen og bare hygger jer. i bio fx

håber i finder ud af hvad der virker for jer

du får lige en stor

Anmeld

2. september 2009

Anonym trådstarter

Janep skriver:

jeg tror vi havde brug for at være kærester igen og ikk hænge os i opvasken og hvem der nu har betalt osv. på denne måde har vi hvert vores og vi blander os ikk i hinandes ting.

vi har 2 dage om ugen hvor vi spiser sammen og ellers kommer han på besøg hver-hveranden dag.

kan kun sige det har hjulpet for os.

sys bare lige du sku ha min histore

men hvis det ikk er kommet så langt for jer endnu skulle i måske prøve at ha en dag i ugen hvor i tar i byen og bare hygger jer. i bio fx

håber i finder ud af hvad der virker for jer

du får lige en stor

Har faktisk forslået ham at vi skulle prøve det, for tror det vil fungere så godt for os, for det gør det her vi har gang i nu i hvert fald ikke. Og dur heller ikke for vores barn er jo skide synd, og ja vil nødig give ham dårlig indflydelse når vi står der og råber hinanden døve.

Vi kan have en super god samtale om hvad vi skal gøre osv, men dagen efter er det ligesom om at han har glemt alt det vi har snakket om, han retter på mig med ting han ikke selv kan lade være med og det er virkelig hårdt, for når jeg så nævner at han ikke skal sige jeg ikke skal gøre det når han selv gør det så nægter han at han har gjort det

Vil gerne en tur i byen bare ham og mig for at se hvordan det ville gå, men vi har ikke rigtig nogen der kan passe den bette for os.

Anmeld

2. september 2009

Maise

Kunne parterapi være en ide for at få hjælp til at bryde den onde cirkel og finde ud af hvad de virkelige problemer er ? mvh

Anmeld

3. september 2009

Anonym trådstarter

Maise skriver:

Kunne parterapi være en ide for at få hjælp til at bryde den onde cirkel og finde ud af hvad de virkelige problemer er ? mvh

Det koster desværre penge som vi ikke har

Anmeld

3. september 2009

Honningblomst

Anonym skriver:

Det koster desværre penge som vi ikke har

Flere kommuner tilbyder det gratis...det er vejen frem, at lære at kommunikere, så kan I få talt om alt. Det andet holder ikke og lige meget hvad, så er en skilsmisse mange, mange gange dyrere end nogle gange hos en parterapeut...vælg hinanden til eller fra...
Knus Eva..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.