Knastørre albuer

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

742 visninger
10 svar
0 synes godt om
19. maj 2009

mørk-vb

Huden på mine albuer er helt afsindigt tør og her på det sidste, er det blevet så slemt, at de nærmest er ømme. Dvs. det gør ondt og føles som om huden er for stram eller er tæt på at revne, når jeg sætter albuerne i bordet eller bukker armene. Jeg smører med creme ca. een gang dagligt, men synes ikke det hjælper noget. Jeg har sågar afprøvet et dameblads-fif med at lade albuerne hvile i en halv, overskåret citron et stykke tid, fordi de så efter sigende skulle blive "silkebløde"! Silkebløde my ass: jeg har sgu stadig den samme grimme, grålige elefanthud, som før jeg startede :angry: Nogen der har et godt råd?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. maj 2009

Det er stadig mig-vb

Når du er er i bad, så tag en grydesvamp med (en af de skrigende med grønt filt på den ene side!). Og så bruger du en rigtig god håndsæbe og vasker dine albuer med sæben og den grønne side af svampen, gerne gnubbe:laugh: Og afslutter du så enten med Decubal eller Locobase, så skulle du være på rette vej!!! For nogle er det nok bare med svampen og sæben, og bare en alm fed creme........

Anmeld

19. maj 2009

Caidas-vb

Umiddelbart lyder det som starten til psoriasis. Jeg bruger Dermovex, som fåes på recept. Ellers er der lige komemt en ny creme, som hedder noget med Derm...? Kører som reklame lige nu-

Anmeld

19. maj 2009

mørk-vb

HeleneK Mor til 6 skrev:
Når du er er i bad, så tag en grydesvamp med (en af de skrigende med grønt filt på den ene side!). Og så bruger du en rigtig god håndsæbe og vasker dine albuer med sæben og den grønne side af svampen, gerne gnubbe:laugh: Og afslutter du så enten med Decubal eller Locobase, så skulle du være på rette vej!!! For nogle er det nok bare med svampen og sæben, og bare en alm fed creme........
Jo tak, den vil jeg afprøve. Har faktisk førhen brugt sådan en skuresvamp til at vaske mig med, når jeg var i bad. Ikke kun til albuerne, men til hele kroppen. Man ligner en lyserød pattegris, når man kommer ud, men tilgengæld føles man dejligt ren :)

Anmeld

19. maj 2009

Det er stadig mig-vb

Jeg brugte meget metoden da jeg arbejde, fordi jeg vaskede hænder og arme - op til albuerne konstant. Hvilket gjorde dem ømme, stramme, blågrå og let revnede hvis ikke jeg gav dem ekstra opmærksomhed. Det er også super til fødderne og kan tage den lette hårde hud, og blødegøre den værste.... Kommer du en dag i Irma, så prøv deres mandelsæbe, den er lækker fed/blød. Men al håndsæbe kan nu bruges.

Anmeld

19. maj 2009

mørk-vb

Caidas skrev:
Umiddelbart lyder det som starten til psoriasis.
Nej, Caidas, hold så!! :laugh: Jeg har nok at døje med af dermatologiske skavanker, jeg skal IKKE til at have psoriasis oveni hatten. Nul. :) Er RIGELIGT, at jeg sidst jeg var hos lægen og spurgte, om hun ikke lige kunne se, om det der modermærke jeg havde fået i hårgrænsen var helt normalt, henkastet fik at vide, at det da ikke var noget modermærke, men en leverplet! En leverplet!? Jeg er jo UNG, jeg skal jo ikke have leverpletter! Og da slet ikke psoriasis.. Nej nu må det stoppe! Jeg skal skisme nok få skrubbet mine albuer fine og bløde med Helenes skuresvamp :laugh:

Anmeld

19. maj 2009

Caidas-vb

Jeg håber da heller ikke for dig at det er psoriasisi, for det er skisme besværligt. Håber det bare kan skures væk.

Anmeld

19. maj 2009

mariamiss6-vb

den blå helosan/kopattesalve..... det bruger vi til alt herhjemme, og det er godt.... stil den ved håndvasken, så kan du lige smøre albuerne hver gang du vasker hænderne.....

Anmeld

20. maj 2009

MetteJ-vb

Da kan også bruge den super gode håndcrene fra Biotherm, Biomains, hedder den eller du kan bruge en rigtig fed fodcreme. Det er altså godt til albuer:)

Anmeld

20. maj 2009

Johannamor-vb

... og jeg bruger Mentolatum (købes i fx Matas) eller en fed fodcreme, når engang imellem huden på mine albuer er hård og grim. Lidt creme ved sengetid et par dage i træk, og så er huden blød igen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.