Jeg har desværre ingen tips, men jeg synes godt nok, det er 'nowen grove løjer' med sådan et sprog... "fucking bitch"... ej helt ærligt:S
Selv bruger jeg den taktik med at slå ned med det samme på ord, der ikke engang er særlig slemme, men som jeg alligevel ikke vil høre fra børnenes mund.
Harmløse ord som fx 'sgu' og 'skvaddermikkel' bliver fejet væk med det samme, og det er fordi, det ikke skal ekskalere. Lige pludselig er man ovre i noget, der er endnu værre, og så kan det være svært at stoppe, hvis ikke allerede grænsen er markeret for længe siden.
Mine børn har en alder, hvor 'dit store skvadderhoved' er grimme ord, og jeg viser dem så, at det ikke er i orden med bandeord ved allerede nu at sætte ind... det er dumt at vente, til ordene er blevet til 'fucking kælling'.
Når min 7.kl. taler til hinanden, er det nogen gange mine ører er ved at falde af. At de taler sådan til hinanden, må de selv om, men problemet er, at de glemmer sprogkodeksen og fører det over på os lærere. De er så vant til et grimt sprog, at de glemmer at sortere det væk, når de taler med os voksne - og det synes jeg ikke er i orden.
Anmeld