Hvordan taler man med børn om Gud, livet og døden?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

507 visninger
2 svar
0 synes godt om
18. maj 2009

WebDebattør jeANNE-vb

Hvordan taler man med børn om Gud, livet og døden? ”Haci må ikke spise svinekød, for det siger hans gud” siger min dreng. ”hvis han spiser svinekød kommer han ikke i himlen. Jeg kommer ikke i himlen, jeg bliver begravet” Så siger jeg ”hvad med dig, tror du ikke på gud?” og knægten svarer ” jeg tror ikke på gud, jeg tror på dino’ erne” Ok, hvad siger man så lige til sit barn? Hvordan taler man med børn om Gud, livet og døden? Webdebattør jeANNE

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. maj 2009

ano-vb

Hjemme hos os går vi ikke så meget op i kristendommen. Men vi taler om det hvis børnene spørger, mine børn er meget nysgerige. De høre tit noget i tv, og kan finde på at spørge hvad siger vores gud o.s.v. Børne biblen er blevet læst mange gange, de første gange fordi jeg altid selv har syntes at historierne er spændene(det syntes mine børn også) Store søster læser den tit for sin bror. Jeg tror på at der er mere mellem himel og jord, at der er en eller anden der holder hånden over os. Mit svar til børnene har altid været hvad tror du, det du tror er det rigtige. De tror på det gode, og at jesus findes og at han har gjordt noget godt. Det kalder jeg en god barnetro.

Anmeld

18. maj 2009

kongster-vb

Jeg er helt ærlig med at jeg ikke tror på Gud i nogen former. Og så fortæller jeg om forskellige religioner og hvem vi kender der tror på hvad (katolikker, hinduer, muslimer, protestanter osv) og hvad det betyder med forskellige religioner. I en periode troede min datter på Gud og da hendes elskede oldefar døde troede hun at han kom op på en sky og kiggede ned på hende. Det skal hun da endelig gøre og jeg snakker da med om at "Oldefar sidder og kigger på dig og smiler". Jeg taler ikke grimt om folk der er troende eller religion i det hele taget men fortæller også at det er kilde til meget skidt og at jeg ikke går ind for religion i nogen former

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.