Min dreng sover dårlig nok om dagen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.393 visninger
8 svar
0 synes godt om
9. september 2011

Tia-vb

hej alle sammen , jeg har en dejlig dreng på snart 4 måneder her den 26 september . Jeg står så i denne situation at han i starten af fødslen var så nem til at sove om dagen og natten også , nu er det sådan at han nærmest er vågen det meste af dagen og sover natten ud . ( hvilket er et stooort plus fo mig :) ) . Men problemet er at hvergang jeg endelig får ham til at sove også ligger ham så vågner han også går der tid før han sover igen . og det kan være fra 10 minutter til 1 time han sover skal det lige siges . er der nogen derude som har det samme problem eller ved hvordan jeg skal håntere det ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. september 2011

First time mum-vb

Hej, Jeg har en datter der har det ca på samme måde! Hun er snart tre måneder og sover( 7-9-13) hele natten men om dagen sover hun næsten ikke, om formiddagen tager hun to korte lurer af 45 min og så om eftermiddagen en igen.. Jeg har snakket med sundhedsp og hun siger at når min datter sover så meget om natten har hun faktisk ikke behov for at sove mere end de tre lurer om dagen og så længe hun ikke bliver pyldret er det ok hun er vågen i mange timer.. Det er selvf bare lidt hårdt for mig for så får jeg ikke rigtig ordnet noget i løbet af dage eller tid til mig selv, men efter at have prøvet alt muligt for at få hende til at sove mere/ længere må jeg bare erkende hun ikke er træt og derfor ikke vil sove mere og at jeg bare skal være glad for min nattesøvn :-) dog vil jeg sige at den dag hun er til svømning sover hun nærmest hele dagen .. ;-) håber du finder en løsning på det der virker for dig :-)

Anmeld

10. september 2011

Rita-vb

Jeg er lidt i tvivl om hvad problemet er. Falder han i søvn på din arm og vågner så når du lægger ham fra dig? Eller har han bare ikke behov for at sove ret meget i løbet af dagen? Hvordan er han når han er vågen? Frisk og glad eller træt og pylret?

Anmeld

11. september 2011

Tia-vb

hold da op . jeg troede jeg var den eneste lige pt med det 'problem' . Selvf synes jeg da det er så vidunderligt dejligt at jeg kan få min nattesøvn men som du også siger så kan man ikke nå så mange ting om dagen . Altså han er ikke pylret når han er vågen . han vil bare 'hænge' op ad mig . Men ja tror det e fordi han sover hele natten at han så har masser af energi til at være vågen om dagen og se alle de spændene ting verden bringer :) .

Anmeld

11. september 2011

Tia-vb

Jamen nå han falder i søvn i mine arme og jeg ligger ham ned alt for tidligt så vågner han så kan jeg starte helt forfra igen . Jamen har os siddet og tænkt måske får han nok søvn fra det han sover om natten , fordi han er ikke træt eller noget om dagen han vil bare hænge hos mig når det er , nej han er altid glad og frisk , det kun når han så begynder og blive træt så bliver han lidt pylret og kan græde lidt .

Anmeld

11. september 2011

First time mum-vb

Det lyder somom han bare ikke har brug for at sove mere om dagen.. Selvf hvis han bliver pyldret så må man prøve at se om han kan sove, evt gå tur i barnevognen hvis han kan lide det ( det kan min datter nemlig desværre ikke) .. Men ellers tror jeg bare man skal være glad for sit natte søvn og så finde på ting man kan lave med dem om dagen så der sker lidt :-)

Anmeld

11. september 2011

Rita-vb

Jeg ville vænne ham af med vanen med at falde i søvn i dine arme. Det kan hurtigt blive rigtig træls. Læg ham i barnevognen når han skal sove. Lad ham ligge, så han kan lære selv at falde i søvn. Hvis han græder (mere end bare lidt pyllergråd), tager du ham op og trøster ham. Og så lægger du ham igen når han ikke græder mere. Det er ret vigtigt at han først falder i søvn når han ligger i vognen (eller sengen) og ikke mens du trøster ham. Det tager en uges tid, så har han lært selv at falde i søvn. Let gråd lige inden han falder i søvn, kan sikkert klares med en hånd på brystet (altså din hånd på hans bryst :P) Og så er det meget tænkeligt at han ikke har brug for at sove ret meget i løbet af dagen. Jeg vil mene han burde tage mindst 2 x 45 min., men børn er jo forskellige :) Min ældste kunne kun falde i søvn på armen - indtil han var 10 måneder (og vejede over 10kg). Det var virkelig dumt at os at have lært ham det :P De efterfølgende tre børn har aldrig fået lov at falde i søvn på armen - og har altid været enormt gode til selv at falde i søvn :laugh:

Anmeld

11. september 2011

tinastig-vb

Hej, jeg vil blot komme med en anden vinkel på problemet, som måske kan hjælpe dig. Jeg har 2 børn - een pige på snart 8 år og en dreng på 6 år. Der er 17 måneder mellem dem. Begge mine børn har altid sovet rigtig godt om natten - kun været vågen een enkelt gang omkring min sengetid og så igen klokken 6-7 om morgenen, hvor de kom over i vores seng og hyggede og spiste. Min datter lærte i løbet af et par måneder at falde i søvn af sig selv i barnevognen, når hun blev lagt og sov 2-3 timer ad gangen. Med min søn var det een helt anden historie. Jeg kunne med det samme mærke at han var meget mere skrøbelig og havde et stort behov for kropskontakt og tryghed. Jeg brugte stort set hele dage på at få ham til sove - i barnevognen - og han vågnede efter ca. 15 minutter. Når vi om morgenen gik med barnevognen ned til vuggestuen med min datter faldt han altid i søvn, men jeg kunne aldrig nå at aflevere hende, før der kom een og sagde, at nu lå han og græd i barnevognen. Jeg opgav at være i mødregruppe, fordi jeg brugte alt tiden på at løbe frem og tilbage til barnevognen. Løsningen kom da vi var på ferie på Kreta, da han var4-5 måneder gammel. Der sov han middagslur i dobbeltsengen indenfor sammen med far og han sov pludselig 2-3 timer ad gangen. Han havde simpelthen et stort behov for at mærke og høre os, så derefter sov han altid indenfor. Det kan jo selvfølgelig være lidt upraktisk at de skal sove inde, men med tiden lærte han at sove i barnevogn/klapvogn, når bare han ikke stod, hvor der var for stille. Men han sov aldrig så godt/længe i vognen som når han sov inde. Måske at det er løsningen på dit problem. Hvis du har tid og mulighed for det, så læg dig sammen med ham. Håber at mit svar måske er løsningen på dit problem.

Anmeld

12. september 2011

dittelouisea@hotmail.com-vb

Har Alma der altid bare har sovet, med undtagelse af få korte perioder. Adam 2½ md har også et godt sovehjerte, men det fungerer bare bedst i selskab. Han sover i vores seng om natten. I dagtimerne tager han 1-2 store lure. Når han er lige på nippet til at falde i søvn lægger jeg ham i barnevognen (på siden) og holder lidt fast på ham, så han stadig har mig tæt på og føler sig tryg, men samtidig falder han i søvn i barnevognen. Hvis han falder i søvn i mine arme og jeg så vil lægge ham på ryggen i barnevognen er det helt sikkert han kun bliver liggende i 10 min. Hvis jeg lægger ham på maven sover han 3 timer. Har sat babyalarmen op i følsomhed så den reagerer ved det mindste puslen i barnevognen og så kræver det lidt ekstra opsyn, men er bestemt det værd. De dage hvor han har fået en lang lur på maven, er han også mere rolig resten af dagen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.