Din bedste pizza opskrift kom med den.....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.330 visninger
12 svar
0 synes godt om
17. maj 2009

Heidi Nielsen-vb

Jeg er vild efter en god og ikke mindst nem opskrift på pizzadej...... Er der nogen der har en rigtig nem og god en ???:P

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. maj 2009

Bellis-vb

Verdens nemmeste - dog ikke super hurtig. 15g gær 1/2 liter koldt vand ca.600 gram hvedemel 1 1/2 tsk salt. Det hele røres sammen, skal kun æltes med ske (ingen hænder i det) det bliver til en meget klæg/lind. I skål og i en plastikpose og på køl natten over. Hvis det skal gå lidt hurtigere, så brug 25gram gær, og sæt den til hævning på køkkenbordet i 2-3timer. Dejen kan bruges til pizzadej, pizzaboller, flutés eller alm. boller. Man kan også erstatte noget af hvedemelet, med grahamsmel/spelt/durum. Den er ikke bare nem, den er også billig:)

Anmeld

17. maj 2009

Heidi Nielsen-vb

Den skal helt klart afprøves.....

Anmeld

17. maj 2009

WebDebattør jeANNE-vb

Jeg bruger samme opskrift som Bellis. Jeg er bare ikke den store planlægger, så jeg bruger en halv pakke gær. Og jeg bruger også altid ca. 1 dl grahamsmel. Jeg ruller dejen meget tyndt ud med det samme, så kan den hæve, imens jeg skærer fyldet - og putter det på. Jeg sætter pizzaen i en kold ovn, så hæver den, når temperaturen stiger. I vores familie foretrækker vi en ret tynd bund, og det får jeg på denne måde. Med ½ liter vand, er der dej til tre pizzaer. FYLD. Mit yndlings fyld er; tomat-pizzasovs, ost, - squash, løg, oliven, champignon, majs, ananas, og tun i olie- og selvfølgelig masser af oregano. Min søn kan bedst lide; tomat-pizzasovs, ost, - pølser, majs, ananas og skinke. WebDebattør jeANNE

Anmeld

17. maj 2009

mørk-vb

WebDebattør jeANNE skrev:
FYLD. Mit yndlings fyld er; tomat-pizzasovs, ost, - squash, løg, oliven, champignon, majs, ananas, og tun i olie- og selvfølgelig masser af oregano. Min søn kan bedst lide; tomat-pizzasovs, ost, - pølser, majs, ananas og skinke. WebDebattør jeANNE
Majs på en pizza er simpelthen en frygtelig uskik! De har intet at lave dér.. :pisk: ;) Jeg har det sidste års tid brugt en opskrift som Banana fra den gamle debat kom med. Har vist reguleret lidt på gær og mængden i det hele taget, men den lyder som følger: 50 g. gær 6 dl. vand 2 tsk. salt 7 spsk. olie 1000-1200 g. mel Laver den som regel om morgenen/formiddagen samme dag som den skal bruges og lader den hæve på køl. Det er en helt alm. dej, dvs. den skal håndæltes, men den er let at arbejde med og let at rulle ud og bliver dejlig sprød.

Anmeld

18. maj 2009

LouiZe-vb

Jeg skal lige gå gemmerne igennem, men jeg ved at jeg har en opskrift som er god og HURTIG. Den skal nemlig ikke hæve inden. Ellers er den nemmeste "opskrift" den fra Netto :laugh: Sådan noget helt færdigt pizzadej som bare skal rulles ud. Perfekt til de dage det skal gå hurtigt og det smager ganske fint :P

Anmeld

19. maj 2009

LouiZe-vb

Så fandt jeg den: 2 dl vand 25g gær 1 tsk olie ½ tsk salt 300g mel Gær, olie og salt opløses i vand. Mel tilsættes. Skal IKKE hæve På med fyldet og ca. 20 min i ovnen :uhm: :kok:

Anmeld

20. maj 2009

WebDebattør jeANNE-vb

Hvis vi snakker færdigdej, syntes jeg, den fra ALDI er bedst! WebDebattør jeANNE

Anmeld

20. maj 2009

Meesalith-vb

Fryse pizza bolognaise i tre styks pakken. De tages ud af pakken og lægges på en rist med en bradepande under. Der rives en hel flødehavarti og drysses over. Pølser skæres i stykker og drysses over. Bages til osten er smeltet og ser lækker ud :) Nem og billig! - og kan spises kold på madpakken

Anmeld

20. maj 2009

mariamiss6-vb

Jeg havde også bare købt færdigdejen fra ALDI. den er super, og der følger et glas tomat-halløj med til den.... den er bare lige til at rulle ud på bradepanden, og så er den supermættende synes jeg. og den kan også tåle t blive rullet lidt tyndere end den er pakket, så den kan fylde en almindelig stor bradepande helt ud....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.