Hvornår kan børn sjippe?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.836 visninger
6 svar
0 synes godt om
16. maj 2009

WebDebattør jeANNE-vb

Jeg forsøger at lære min dreng at sjippe, men han kan ikke finde ud af at svinge snoren. Hvornår kan børn sjippe? Har I en godt teknik til, hvordan man lærer et barn at sjippe? WebDebattør jeANNE

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. maj 2009

Fru_Hansen-vb

Lærer de fleste ikke at sjippe i børnehaven, kan ikke lige sætte alder på hvornår mine lærte det, (kan ikke huske så langt tilbage :laugh: ). Men min knægt har altid været utrolig dygtig både til at sjippe og hulla hoppe, bedre end drenge sædvanligvis er. han er måske lidt tøset på nogle områder. :P

Anmeld

17. maj 2009

Det er stadig mig-vb

Min 5 og 6 årige kan også sjippe, både alene og i bue (bue i roligt tempo!)... Den 3 årige svinger snoren korrekt, men må gå over snoren når den er ved fødderne:laugh: De er bleve særligt gode efter de har fået sjippetov med lys:huh: :woohoo:

Anmeld

17. maj 2009

WebDebattør jeANNE-vb

Hmm… så burde min dreng da kunne sjippe! Vi må træne lidt mere. WebDebattør jeANNE

Anmeld

18. maj 2009

kongster-vb

Min dreng på 5 kan slet ikke. Han kan heller ikke stå på rulleskøjter eller skøjter, trods en i øvrigt glimrende grovmotorik. Datteren på 8 er bedre til at hoppe i bue end jeg nogensinde har været...

Anmeld

18. maj 2009

Det er stadig mig-vb

WebDebattør jeANNE skrev:
Hmm… så burde min dreng da kunne sjippe! Vi må træne lidt mere. WebDebattør jeANNE
Joo, men hvis han først nu er blevet introduceret til et sjippetov, så er det jo klart han ikke bare kan. I ungernes børnehave har de altid haft adgang til sjippetov under opsyn på et særligt areal, og tøserne i gården sjipper bue konstant, så de har faktisk altid set det og startede tidligt med at øve sig. Bare se tøsen på 3 der begynder så småt, tydeligt inspireret af de andre der kan:)

Anmeld

18. maj 2009

Webredaktøren-vb

På en rigtig god dag, lykkedes det for min datter at få et hop ind ;) og hun er jo fem år. De dygtige på gadehjørnerne i USA er vist ikke meget mere en fire år, før de svinger to sjippetove på samme tid, og også kan hoppe og lave sang/klappelege samtidig... jeg konkluderer derfor, at der er tale om en træningssag :blink:

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.