Hit med din bedste salat

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.776 visninger
9 svar
0 synes godt om
13. maj 2009

Webredaktøren-vb

Det er sommertid, og jeg har lyst til salat :kok: I øjeblikket er jeg helt vild med en salat bestående af rucolla, feta og friske rødbeder. Uhm! Og så lige lidt balsamiko-dressing... Men hvad skal jeg ellers finde på henover sommeren - vil du dele din bedste salatblanding med mig?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. maj 2009

ano-vb

hvad med vandmelon i mundrette bidder, Feta (den i hvid brik med blå arabisk skrift - fås i coop)balsamico, salt, peber og basilikumblade.

Anmeld

13. maj 2009

mørk-vb

Webredaktøren skrev:
I øjeblikket er jeg helt vild med en salat bestående af rucolla, feta og friske rødbeder. Uhm! Og så lige lidt balsamiko-dressing...
Lyder lækkert, men hvad gør du med rødbederne? Er de rå eller koger du dem? Prøvede en ny salat forleden fra en kogebog ("Kogebog for tøser")og den var ret lækker. Det er i bogstaveligste forstand en GRØN salat, består udelukkende af grønne grøntsager: blandede baby leaves, ærter, broccoli og grønne bønner. Dressing af olie, pesto, citron og lidt honning. Kan også tilslutte mig vandmelon/feta salaten, dog gerne au naturel. Dvs. uden basilikum, balsamico og salt, men gerne med en god røvfuld friskkværnet peber. Ville have lavet den forleden, men den eneste vandmelon jeg kunne finde var på størrelse med en grapefrugt og kostede kr. 35,- :woohoo: Så den venter vi lige lidt med..

Anmeld

14. maj 2009

Det er stadig mig-vb

Denne her salat spiser vi løbende gennem sommeren, for den er også god til grillretter, eller som selvstændig ret... Groft revede gulerødder Fintsnittet rødkål hakket persille appelsinfiletter (bare tag alt hinde væk) Brug lidt appelsinsaft til at presse over salaten... Alle mine gæster fortæller mig ALTID det smager super og at farverne er vildt flotte:laugh: Den med vandmelonen og Feta'en spiser vi også, men mere som snack..... Dog spiser min kæreste det til morgenmad - det gør de i Libanon....

Anmeld

8. juli 2009

Caidas-vb

En af mine favoritter er Broccolisalat 2 broccoli i små buketter 2 bakker bacon i tern (stegte naturligvis) ca 2 rødløg i tern rosiner 1-2 håndfulde solsikkekerner 1-2 håndfulde Miracle Whip - 2½ dl eller efter behov 1 tsk sukker blandes og spises med stor velbehag

Anmeld

9. juli 2009

Millea-vb

Denne her synes jeg er fantastisk til lidt tung grillet mad Honningmelon, rødpeber og brøndkarse. Bliver det lettere :P Prøv den! ;) Mille

Anmeld

9. juli 2009

MetteJ-vb

Jeg har fået smag for denne her "salat". Den er godtnok lidt fed, så det er ikke så tit jeg laver den ;) Avocado i mundrette tern Hakkede forårsløg Hakket chili græsk yoghurt eller andet mælkeprodukt Spiskommen salt og peber Det hele blandes sammen. Hvor meget, der skal i af hver ingrediens er en smagssag, så I må prøve jer frem :)

Anmeld

9. juli 2009

Det er stadig mig-vb

I USA spiser vi ofte Coleslaw....hvilket er en af de salater jeg stadig laver mindst en gang om ugen :) Strimlet hvidkål (ca et halvt hoved) groft revet gulerod (ca 3-4 stks) (man kan lave det i foodprocessoren) lidt revet løg (et lille løg, eller et halvt stort) vineddieke (eller citronsaft) salt peber sukker olie blandes efter smag - det skal smage surt-sødt. Vendes med mayonnaise efter behag. Det smager bedst hvis det hviler en dags tid i køleskabet. Engang i mellem kommer jeg også snittet grøn peber med. Det smager som det salat man bla kan få i Kentucky fried chicking. Hvis i kender det.

Anmeld

9. juli 2009

Ajna-vb

Italiensk: Avacadostykker Jordbær i kvarte Balsamico Friskkværnet peber Vandmelon: Vandmelon Sorte oliven Pinjekerner Smager himmelsk og er bare super en varm sommerdag.

Anmeld

10. juli 2009

Fru_Hansen-vb

Ruccola, vandmelon, feta ost og pinjekerner el. solsikke kerner.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.