Mænd og store højttalere

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.220 visninger
10 svar
0 synes godt om
12. maj 2009

WebDebattør jeANNE-vb

Mænd og store højttalere. Min mand har en butik der bl.a. sælger højttalere. I går kom der en kunde ind i butikken med en lille lap papir. På papiret stod der nogle mål. Det var kundens kone, der havde give sin mand målene med, for han måtte ikke købe højttalere, der var større end det der stod på sedlen. Hvad sker der for os kvinder? Har vi virkeligt så svært ved at lade mænd være mænd? Bestemmer du også, hvad din mand må anskaffe sig at drengede ting til hjemmet? WebDebattør jeANNE

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. maj 2009

Sofie82-vb

Tja bestemmer mener jeg jo nok ikke jeg gør, men jeg indrømmer gerne at de djævle af 2 kæmpe højtaler der står i min stue ville jeg meget gerne af med. Det er en tilbagevendene diskussion her i huset som jeg stærkt regne med at vinde. De gør absolut ikke noget godt for min stue, hvor vi har meget lidt plads i forvejen. De bliver stort set ikke brugt. Overdriver ikke når jeg siger max 2 gange om året og så synes jeg ikke de er berettiget til at optage så meget plads.

Anmeld

12. maj 2009

Bellis-vb

Camilla skrev:
De gør absolut ikke noget godt for min stue, hvor vi har meget lidt plads i forvejen. .
:laugh: DIN Stue - er det ikke også hans?;) Herhjemme har manden også store højtalere og surround. Men han har selv lavet hele vores stue, så han er meget pernitten med, hvad der kommer herind - derfor har han valgt nogen, der passer rigtig godt ind. De bliver brugt hverdag, da de er sat til fjernsynet. Og jeg er kommet så langt, at jeg sætter pris på god lyd, når jeg ser en film:) Vi har også en bogreol, fyldt med alle mine bøger - min mand læser ikke og synes det ser rodet ud, men det er jo noget jeg gerne vil have, derfor har hann da også sine højtalere. Det er ikke altid, jeg forstår de ting han vil bruge penge på - men han forstår heller ikke altid, de indkøb jeg køber. Og det er vores hjem - så der skal være plads til os alle

Anmeld

13. maj 2009

kongster-vb

Vi har også hver vores "ting" som den anden ikke helt forstår. Lige med højttalere kan jeg nu godt forstå at man kan behøve at have mål med. Det kan jo være de skal stå et bestemt sted, hvor de ikke må være breddere/dybere/højere end et eller andet mål. Husker stadig da min mand og jeg købte fjernsyn og han bare MÅTTE have det største i butikken. Jamen, ok så... Selv om jeg syntes det så stort ud. Hvis det så stort ud i butikken så var det INTET imod hvordan det så ud i stuen :) Vi boede i en lille toværelses og fjernsynet fyldte nærmest den halve lejlighed :) Gemalen kunne også godt se at det var for meget. "Men så stort så det altså ikke ud i butikken" :)

Anmeld

13. maj 2009

Det er stadig mig-vb

Staves højttalere ikke med to t'er (bare en forvirret amerikaners spørgsmål)? Eller går begge dele an nu.... Nå, men hos os er det mig der har hang til højttalere og anlæg! Mine højttalere er STORE Jamo højttalere der vel er godt 150-60 cm i højden, og som kan brage derud af. Min kæreste kan ikke lide dem og synes de er for store, men jeg synes de er møbler der passer til stuen, købte dem endda i specialt træ for at gøre dem mere 'kæreste venlige'... Så jeg ville blive mere lykkelig hvis min kæreste var på dét hold. Synes også det er trist at gå rundt, alene kvinde, i Hiiiiii Fiiiiii klubben:woohoo:

Anmeld

13. maj 2009

ano-vb

HeleneK Mor til 6 skrev:
Staves højttalere ikke med to t'er (bare en forvirret amerikaners spørgsmål)? Eller går begge dele an nu....
Jo. Altså det staves højttaler

Anmeld

13. maj 2009

Johannamor-vb

Min mand tog to ca. 2 m høje B&O-højttalere med ind i vores forhold og vores første fælles hjem. Han sagde flere gange, at de nok var for store for mig, men jeg syntes faktisk at de var rigtigt flotte. Jo, det tog plads, men de var smukke at se på. Da højttalerne blev solgt nogle år senere og erstattet af nogle andre flotte - mindre - B&O-højttalere, var det manden selv, der tog initiativet: Det begyndte at blive farligt at have børn i pillealderen i nærheden af højttalerne: farligt for højttalerne, fordi der blev pillet ved dem og vel også farligt for barnet, da højttalerne vel kunne vælte, hvis vi var rigtigt uheldige. Så nej, jeg er ikke medlem af "klubben mod store højttalere". Men jo, jeg kunne sagtens finde på at skrive ned til manden, hvor meget plads, der var til højttalerne fx mellem en reol og et hjørne i en stue, der ikke skulle møbleres helt om.

Anmeld

13. maj 2009

MetteNB-vb

Jeg ved ikke helt, om jeg evt ville melde mig i en gruppe på Facebook imod store højttalere, hvis der blev oprettet en ;) , men jeg er ikke særlig vild med dem. Heldigvis har min mand aldrig været til kæmpe højttalere. Det er hans bror så tilgengæld, og det var lige v at "ramme" os, da han sidst skulle flytte, og mente, at vi da skulle have nogle større højttalere. Min mand var lige v at hoppe m på bølgen, men så måtte jeg lige forklare ham logikken i, at vi ikke har behov f sådan nogle store klodser...... Jeg er enig i, at det er fælles rum. Det er det også her. I vores første hjem havde vi dit/mit med. Der var bestemt ting i den andens samling, som vi ikke var så begejstrede med, men som fik lov at have en plads. Kompromis...... var vist nøgleordet ;) Da vi så byggede her, og gik over til kombi køkken/stue, krævede det noget andet, så det er enighed, der har fyldt stuen op nu. Jeg synes bestemt at mænd skal have plads til deres "særheder" - men kan de så ikke fylde hobby-rummet? :P

Anmeld

13. maj 2009

WebDebattør jeANNE-vb

OK, to t'er - den tager jeg på mig:ohmy: . jeANNE

Anmeld

14. maj 2009

Det er stadig mig-vb

Jeg kan ikke selv stave ret godt - og slet ikke noget med endelser. Men jeg kan lige så tydeligt huske fra mit dansk-kursus, at jeg fik tudet ørerne fulde med, at der var to t'er i højttalere og to n'er i pennalhus:laugh: Resten står som i en tåge....:silly:

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.