boligvalg og daginstitutionstakster

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.588 visninger
3 svar
0 synes godt om
11. maj 2009

WebDebattør jeANNE-vb

Forskellig daginstitutionstakst Det er mærkeligt af vuggestue og børnehaver koster forskelligt i landets forskellige kommuner. Det er da en underlig overvejelse, man skal have med, når man vælger, hvor man ønsker at bo og leve. Da vi flyttede til København, havde vi overhovedet ikke fokus på daginstitutionstaksterne, men der er mange penge at sparre, hvis man vælger at bo i en billig kommune. Betyder daginstitutionstaksterne noget for dit boligvalg? WebDebattør jeANNE

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. maj 2009

Ida-s-vb

NEJ! Det kan da ikke være den største post på budgettet. Det er da mere vigtigt at kigge på boligpriser, transport- og indkøbsmuligheder, hvis det er økonomien der er afgørende. For ikke at tale om jobmuligheder og kommuneskat. Daginstitutionen er alligevel kun nogle få år, jo større børnene bliver desto mere udlignes prisforskellen vist.

Anmeld

12. maj 2009

Bellis-vb

NEJ. Det skænkede jeg ikke en tanke. Og ja - på et eller andet tidspunkt, så er det jo penge der ikke skal betales. Men er dog noget chokeret over, at SFO er dyrer end børnehave:S Men nej, det var ikke med i vores overvejelser, vi fandt et hus i vores prisklasse, der lå et sted vi gerne ville bo, og som vi gerne ville have - og købte det, længere var den ikke. Hvis der er én ting, jeg tager hensyn til, når jeg skal have hus - så er det familie, hvor de bor - og alligevel er vi blevet godt spredt ud over sjælland + det gamle i jylland. Men ligepludselig, når man bor på landet, så er afstandende ikke så store, som da man boede nær byen.

Anmeld

14. maj 2009

ano-vb

Vi flyttede rent faktisk til en kommune med billigere institutionstakst (dog ikke pga institutionstaksterne) og sparer nu ca 500 kr hver måned for en børnehaveplads. Hvad vi ikke havde kalkuleret med var, at der tilsvarende mangler ca. 20 personaletimer om ugen i normeringen i forhold til det vi kom fra. Så et godt råd herfra hvis der er nogen der spekulerer i institutionspriser: Husk at sammenlign personaletimer også. Jeg ville gladeligt betale de 500 kr. mere for ekstra hænder.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.