Forebyggelse af soleksem

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.184 visninger
4 svar
0 synes godt om
9. maj 2009

LouiZe-vb

Jeg er begyndt at lide af soleksem de sidste par år. Rigtig voldsomt :angry: Har været ved lægen, men det eneste hun kunne give mig, var et skud binyrebarkhormon. Pænt nej tak! Så jeg har søgt på nettet om alternative behandlingsformer og faldt over "Helioron". Det er nogle dråber man blander i lidt vand og drikker 3 gange om dagen. Nu er det købt og jeg krydser og håber på at det virker, eller bare mindsker det lidt. Har I soleksem og tager i noget for/mod det?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. maj 2009

Det er stadig mig-vb

Ja! Jeg har også soleksem, men kun i begyndelsen af perioden. Den ENESTE måde hvor jeg helt kan undgå det er, at tage solarium inden solen for alvor kommer frem. Så det har jeg altså valgt at gøre! Jeg tager ca 10 ture, og derefter får jeg ikke soleksem. Sidste år kom jeg sent i gang med solariet og fik et monster udbrud. Så i år har jeg husket det!!!

Anmeld

10. maj 2009

mørk-vb

Min mor døjede rigtig meget med soleksem. Kan huske somre fra min barndom, hvor hun var helt tildækket og tilmed bar tynde bomuldshandsker for ikke at få sol :blink: På et tidspunkt begyndte hun at tage kapsler med betacaroten i månederne op til sommmeren og det virkede faktisk; eksemen forsvandt. Tror hun gjorde det 2-3 somre og efter det mærkede hun aldrig mere til det. Måske et forsøg værd..

Anmeld

10. maj 2009

LouiZe-vb

Solarie er udelukket, da jeg ikke kan tåle det. Bare 6-7 min UDEN ansigtsolen så hæver jeg :unsure: Ja, helt seriøst, jeg ligner noget der er løgn! Betacaroten har jeg også læst om, og vil starte på det hvis ikke disse dråber hjælper. Åhh, hvor kunne det være lækkert helt at slippe for det, for kønt er det ikke! Det generer mig heldigvis ikke andet end det er grimt! Stakkels dem hvor det også klør. Tak for svar :)

Anmeld

11. maj 2009

Johannamor-vb

Jeg kan tilslutte mig det med betacaroten: For nogle år siden fik jeg soleksem: ujævn kløende hud på armene, og det hjalp ikke at smøre solcreme på. Så begyndte jeg at spise betacaroten i store mængder, og soleksemen gik væk. Jeg huskede også betacarotenen næste år og måske én gang til, men derefter glemte jeg det - og blev ikke mindet om det, fordi soleksemen var væk.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.