Har børnehave noget at sige?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

664 visninger
4 svar
0 synes godt om
8. maj 2009

ano-vb

Hej. Håber nogen kan hjælpe mig. Har børnehaven noget at sige når man snakker om deleordnig ved børn. Kan de gå ind og blade sig i hvor meget en forældre har sit eget barn. Jeg vil mene at det er op til forældrene selv, at finde ud af hvormeget den ene forældre skal have barnet. Men har fået at vide at børnehaven kan gå ind og sige at de ikke synes at fx. faren ikke skal have barnet mere end han har iforvejen. Håber nogen kan hjælpe??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. maj 2009

Det er stadig mig-vb

Nej det må en børnehave bestemt ikke!! De har ingen bemyndigelse til at gå ind og lave overpræcidiets og/eller statsamtets opgaver! Hvordan forældre vælger at prioritere forældrerollen er helt og holdent en privatsag, som en børnehave ikke har noget med at gøre! Så det du har hørt, er Gudskelov ikke rigtigt!:)

Anmeld

8. maj 2009

Bellis-vb

Nej - det har børnehaven intet med at gøre. Statsamtet kan gå ind og lave en ordning, hvsi forældrene ikke kan blive enige. Men som udgangspunkt, så bestemmer forældrene det.

Anmeld

11. maj 2009

LLK-vb

hej Jeg arbejder selv i en børnehave, og nej børnehaven har ingen bemyndigelse til at gå ind og fortælle forældrene hvad de skal gøre.. det er en sag mellem forældrene og evt. statsamtet, men børnehaven kan gå ind og råde og vejlede hvad der er bedst for barnet, men det er kun vejledning og forældre vudere selv om de vil bruge vejledningen til noget. I sager hvor det ender ved statsamtet/retten kan disse enheder vælge og få en udtales fra børnehaven og denne udtales bliver priotet højt.

Anmeld

11. maj 2009

Johannamor-vb

Jeg synes i udgangspunktet, at man skal opfatte børnehaven som en samarbejdspartner og ikke en fjende. I børnehaven ses børnene af uddannede mennesker med forstand på og et professionelt blik på de børn, der går der. Derfor har pædagogernes udtalelser vægt i forskellige andre (sociale, retslige, pædagogiske) sammenhænge, og derfor bør vi som forældre lytte åbent til, hvad de siger. Selvfølgelig kan man være uheldig at møde uforstående eller usympatiske pædagoger, der er forudfattede og derfor ikke har et reelt billede af, hvad der foregår i og omkring barnet. Dem har jeg bare ikke mødt - tvært imod er jeg blevet klogere af at snakke om mine børn med de mennesker, der ser dem i dagtimerne og i andre sammenhænge end hjemme.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.