Varme-hveder

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. maj 2009

Det er stadig mig-vb

Adrk, nogle kardemommefreaks:angry: Alle i familien kan også bedst lide med kardemomme....pånær lige mig og min Mor der ikke kan udstå smagen:) .............muligvis genetisk.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. maj 2009

mørk-vb

Er også virkelig ærgerlig over, at Ikea har droppet deres mad-afdeling med svenske specialiteter. Plejede at hamstre posevis af deres lækre "skorper med kardemumma" hver gang jeg var der.. Mmm :P

Anmeld

7. maj 2009

WebDebattør jeANNE-vb

Køber I, eller bage I selv? Er der nogen der har en opskrift? WebDebattør jeANNE

Anmeld

7. maj 2009

ano-vb

Vi køber dem som regel. Gerne flere steder fra, så vi kan se hvad der er bedst. Min mand er ikke altid til kardemomme, mens jeg synes at det skal der være i. - Jeg ser altid frem til disse dage, hvor vi spiser dem i stor stil:cheer:

Anmeld

7. maj 2009

mørk-vb

WebDebattør jeANNE skrev:
Køber I, eller bage I selv? Er der nogen der har en opskrift? WebDebattør jeANNE
Tja okay, har så alligevel en gang hveder til hævning i øjeblikket, selvom jeg egentlig ville have haft købt. Er en anden opskrift, end den jeg prøvede sidste år og dejen skulle laves på en lidt atypisk måde for gærdej, men indtil videre ser de ok ud. Opskriften er fra Politikens Bagebog årgang 1984 :laugh: Sig til, hvis du vil have den.

Anmeld

8. maj 2009

WebDebattør jeANNE-vb

Jeg fandt en opskrift i en af gratisaviserne. Der var godt nok ikke kardemomme i opskriften, men efter at have læst denne tråd, viste jeg, at der skal kardemomme i. Så tak for det:) WebDebattør jeANNE

Anmeld

8. maj 2009

LouiZe-vb

Jeg har aldrig købt en pakke hveder, og slet ikke bagt dem! Vi går slet ikke op i små traditioner herhjemme. Spiser heller aldrig and Mortens aften.

Anmeld

8. maj 2009

Pia S-vb

Vi spiser altid hveder dagen før store bededag. Og i år var der stor skuffelse - de smagte slet ikke af kardemomme. Måske skulle du komme til Hellerup efter hveder Helene??? :side: Måske gav jeg så ovenikøbet en kop kaffe!

Anmeld

8. maj 2009

Rita-vb

Vi (jeg) bagte selv - og de blev rigtig gode :) Jeg brugte en variation af denne opskrift

Anmeld

9. maj 2009

Det er stadig mig-vb

Pia S skrev:
Vi spiser altid hveder dagen før store bededag. Og i år var der stor skuffelse - de smagte slet ikke af kardemomme. Måske skulle du komme til Hellerup efter hveder Helene??? :side: Måske gav jeg så ovenikøbet en kop kaffe!
Siger du nu når hvederne er udsolgt og kaffen forlængst er blevet kold:dry: :laugh: :laugh: Hvad er det for en af bagerne - Taffelbay? (staves).

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.