Hvorfor blev lille prins ikke født i Sønderjylland

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

365 visninger
4 svar
0 synes godt om
5. maj 2009

WebDebattør jeANNE-vb

Hvorfor blev den nye prins ikke født i Sønderjylland? Danmark har fået en ny prins, og stort tillykke til de heldige forældre. Men jeg har undret mig over, det royale par ikke valget at føde i deres hjemegn i Sønderjylland? Er der noget i veje for at føde i Sønderjylland? WebDebattør jeANNE

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. maj 2009

Titte-vb

JA hvorfor ikke?? Men om jg fatter, at der er så mange andre fødende der ikke har kunnet føde på Riget, fordi der har været lukket 2 stuer af til den royale familie, i lang tid før der reelt var termin..... Jeg er bestemt ikke antiroyal, men som min kollega sagde, "vi er alle ens når det kommer til stykket, om vi er prinsesse eller ej, så er der ikke stor forskel på hvordan vi ser ud forneden"

Anmeld

5. maj 2009

MetteJ-vb

Jamen det er da fordi at de kongelige SKAL føde på Riget:) Nej, pjat, jeg ved jo ikke, hvad deres tanker bag er, men jeg er glad for at jeg har født mine børn på et stort hospital, hvor der er masser af ekspertise, hvis noget skulle gå galt. Ikke at ekspertisen er dårlig på de små hospitaler. De kongelige får jo også en hel fødeafdeling og barselsgang for sig selv, og hvis de valgte et lille hospital ville det jo betyde, at HELE hospitalet skulle lukkes af til dem;)

Anmeld

5. maj 2009

Det er stadig mig-vb

Rigshospitalet ER det bedste og sikreste hospital at føde på - det var jo også her Dronningen fik kejsersnit osv. Så derfor anbefales det simpelthen at de kongelige føder der:) - og så ligger det jo ret lokalt for de fleste besøgende.....

Anmeld

6. maj 2009

Bellis-vb

Det er jo fordi, at de har den største fødeafdeling, med den største ekspertise. Og nu er de royale - det er noget mere offentligt hvis det går galt. Ikke at det er mere slemt, men det syner noget mere, Og så skal de stå til skue - få dage efter fødslen, det skulle jeg heldigvis ikke:laugh: Ja - der er et par familiestuer der har været lukket af, og selvfølgelig er det nogen uger før termin, da det jo er normalt at føde 3uger før. Familiestuerne er til komplicerede fødsler - og dem har de jo en del af på Riget - men nu er der også masser af andre hospitaler der er kompetente, og alle har fået det de skulle. Ved I hvad - jeg er også blevet smidt ud af en familiestue og hjem. Da jeg var andengangs fødende og der var en masse førstegangsfødende der fødte. Og da jeg fik tvillingerne fik jeg lov til at blive, til jeg var tryg ved at komme hjem. Så udvælgelse fåregår på alle hospitaler. Desuden har de jo en mindre hær af sikkerhedsfolk med, det ville da også være en mindre katastrofe hvis deres nyfødte blev kidnappet - noget de er lidt mere i risikogruppe for, end os andre. Nogen ting synes jeg er super ved kongehuset, andre dårlige - og jeg kan også blive lidt mopset over forskels behandling - men jeg forstår godt baggrunden for det.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.