Løbetrænings program

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

175 visninger
4 svar
0 synes godt om
4. maj 2009

ano-vb

Jeg er idag startet op med et løbetrænings program, et jeg har fået fra en lokal motionsklub. Ser ud til at være god, der er 3 sværhedsgrader, alle over 30 uger. Fik i lørdags købt et par rigtig gode løbesko, 1100 bobs,:blink: men med de fødder jeg render rundt på, så er det bare en nødvendighed. Løse ledbånd, hypermobilitet, platfodet og ingen INGEN svang, ja så er der kun løbesko med antipronation der virker.... Og jamen ja, det er jo himmelsk at få på fødderne, de løber jo helt selv nu:P ......... hmmmm nå nej, det er fan.... hårdt, men fedt da jeg var vel hjemme igen.......... Og hunden fik også brændt krudtet af, så to fluer slået med et smæk. Men....... hvad er bedst, grusvej eller asfalt når man er nybegynder????

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. maj 2009

Titte-vb

Var så ikke lige logget på, men blev da genkendt.......

Anmeld

4. maj 2009

mørk-vb

Sejt at du er gået i gang med at løbe :) Nu er jeg jo selv typen, der "kun løber når jeg skal nå bussen" (hø hø, nå nej: zzzzzz :pinch: kedelig humor), så du skal på ingen måde tage mit svar for gode varer, men umiddelbart vil jeg da mene, at det er klart bedst at løbe på grus eller "skovbund".. Det er jo blødere og giver lidt efter, i modsætning til asfalt, hvor det godt kan støde lidt op i leddene..

Anmeld

5. maj 2009

Ajna-vb

Det er bedst for dine led og knogler at løbe på et blødere underlag - altså grus. Selv foretrækker jeg dog asfalt (er temlig klodset, så jeg ville sikkert smide mig på langs hvis jeg løb på grus).

Anmeld

5. maj 2009

uni-gruppe-vb

Tror såmænd ikke det gør den store forskel med de mængder man løber i begyndelsen. Eller sålænge man ikke løbe mere end 30-45 min. ad gangen. Støddæmpningen i de gode løbesko burde kompensere. Jeg løber også helst på asfalt, og løber jeg i skoven, så er det altid på de store brede grusveje. Jeg løber meget, meget sjældent på småstier, jeg bruger alt for mange kræfter på at kompensere for at underlaget ikke er jævn.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.