Husker ikke at min kæreste græd, men da jeg fik en ve-storm efter at jordmoderen tog vandet, så måtte han holde bruseren hver gang jeg fik en ve, for jeg kunne ikke overskue at hænge den på krogen og bagefter hjalp han sosu-assistenten med at give mig tøj på.
På fødestuen holdt han masken med lattergas, og på et tidspunkt (det hele blev meget hektisk med en faldende hjerterytme på barnet), så råbte han:
SÅ PRES!
Jeg skulle lige til at blive sur, men så kom den næste ve, - og så var det vist der jeg blev klippet.
Det var det helt rigtige tidspunkt han sagde det på, for det holdt min fokus på min del af arbejdet, så var meget glad for at have ham med.
Min kæreste fortalte siden hen, at han var sikker på, at jeg ville slå ham efter at han havde råbt af mig.
Da barnet kom ud lagde de det på min mave, men da kunne jeg ikke mere: "Få ham væk, få ham væk!"
Børnelægen tog ham over på børne-undersøgelsesbriksen og min kæreste gik med derover. Da børnelægen var færdig med at undersøge vores søn, så kom min kæreste over og satte sig i en stol ved siden af min briks, med barnet i en pude, hvilket passede mig rigtig godt.
Jeg er glad for at min kæreste var med, og jeg tror også at personalet var glade for at han var der, for alle havde sindssygt travlt med alt muligt andet end mig som person.
Anmeld