Hmm... har kun været medlem her ganske kort, men har allerede nævnt det utallige gange. jeg har 5 uger til min termin!!!!
Indtil nu så har jeg ikke forberedt det store. Vores lejlighed er forholdsvis rummelig og møbleret meget minimilistisk, så jeg regner ikke med at skulle igennem store omrokeringer for at få plads til baby. Vi arver vugge (senere hen en tremmeseng) og barnevogn fra et par dejlige kollegaer.
Kollegaerne har også overdraget os den første flyttekasse legetøj og endnu en med børnetøj, hvilket er en kæmpe hjælp for et ungt par med almindelig indkomst.
Kæresten er lettere overtroisk, så vi har ikke købt det helt store endnu. Dette betyder at vogn, vugge etc først kommer når baby kommer.
Jeg har selv holdt mig rimeligt i skindet.Jeg har eBay'et babysko (man kan jo ikke overleve uden baby-Converse All Stars eller mini-Vans) og 10-12 designer bodysuits (de var billige!!!). Jeg har også købt en swaddle pod og en baby slynge fra Celebswings (anbefalet af venner) og købt en brugt pusletaske, babyalarm og en bæresele til faren. Alt i alt har indkøbene været begrænsede.
Nu er jeg midlertidigt blevet utålmodig. Jeg kan ikke vente til at få indkøbt et puslebord/kommode og finde de forskellige ting frem fra skabe, under sengen og kælderrum. Få vasket al tøjet og lagt det hele sammen. Jeg siger det er fordi familien er begyndt at spørge hvad vi mangler, men det er mig der ikke kan vente længere. Jeg vil gerne redebygge NU! NU! NU! Det er der vel ikke noget galt i, vel?
Jeg har købt to billetter til børnemessen i Øksnehallen, og fortalt kæresten at løbet er købt - weekenden er der, for at der skal shoppes. Om jeg så selv skal bære en kommode (eller lignende) hjem de 500 m på lørdag, så er han indlagt til for første gang at shoppe med mig for baby. Hvad er Jeres erfaringer? Hvornår droppede i at holde jer tilbage og sprang ud i de store forberedelser?
Anmeld