Vi har hidtil kun holdt fødselsdage hjemme, og med to sommerfødselsdage tror jeg, der kommer til at gå mange år, før vi er nødt til at købe os til tid i et 'legehelvede': Vi kan være lidt inde og lidt ude, og med overtøj kan ungerne komme ud selv i regnvejr.
Mit bedste tip er at lade ungerne hygge sig med tag-selv-bord. I sommer holdt vi (i regnvejr) indendørs gardenparty med små 20 6-7-årige. Ungerne sad på puder, der var lagt på plaider i stuen, hvor møblerne var rykket ud langs væggen. Og på bordet havde vi fade med kyllingelår, minipizzaer, gulderodsstave, boller o.lign. Som dessert var der bagefter bland-selv desserttallerken med chokoladekage, is, karamelsovs, krymmel, frugt m.m.
Ungerne brugte lang tid på at hygge sig, mens de stod i kø for at vælge og tage mad - og først efter maden begyndte den vilde leg... som vi så kunne afbryde med guldklumpsjagt på græsarealet bag huset, ballondans o.lign.
Hvis man har mulighed for det synes jeg der ligger noget fint i at ungerne kommer hjem hos hinanden. Og at fødselsdage ikke skrues op til noget, som man skal være millionær for at kunne holde...
Anmeld