Hurra, vi skal fejre fødselsdag.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.690 visninger
4 svar
0 synes godt om
18. september 2011

nikkeneje1-vb

Inspireret af artiklen på forsiden kunne jeg tænke mig at vide hvor meget i gør ud af børnefødselsdage. I nulte klasse havde vi drengene fra min søns klasse hjemme hos os selv (til at overkomme med kun 6 drenge ;-). Vi serverede boller og kager. Og istedet for den traditionelle skattejagt, havde vi købt og hængt en pinata op med slik i. Det var en stor succes, som klart kan anbefales :) . I år, midt i decembertravlheden, vælger vi at holde fødselsdagen ude af huset, men inviterer så også denne gang drenge fra paralelklassen med. Vi ender nok med at holde fødselsdagen på Burger King. Vi har ikke så mange muligheder i vores område til at holde uden for hjemmet. Og andre har allerede brugt idéen med holde det på et bowlingcenter og i hallen. Ikke dermed være sagt at man ikke har lov til at gøre det samme én gang til ;-). Hvad med jer andre ? Har i nogle gode og utraditionelle idéer til børnefødselsdage ? :)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. september 2011

MetteNB-vb

Har vist ikke nogle utraditionelle forslag. Vi har til nu 'kun' holdt fødselsdag herhjemme. Vi vælger altid et eller andet tema til fødselsdagen og der bliver planlagt en række ting, som drengene har lyst til at foretage sig, når gæsterne er her. Det er endnu ikke sket, vi er nået listen igennem, men så har vi den. ;0) Det er aktiviteter så som skattejagt - ballondans - føle i poser - sække-/æggeløb m.m. Begge drenge har været i den samme børnehave - den yngste er der endnu. Der kommer hele børnehaven til fødselsdag, hvis de inviteres. Der følger så også personale med. Det har været 'let nok' med den ældste, der er sommerbarn. Synes udfordringen er større med mit yngste vinterbarn - men det lykkes jo nok alligevel. Så bliver det sneboldekamp i stedet for cykler, gynger, fodbold og trampolin. ;) 6 års fødselsdagen nåede vi at fejre inden skolestart. Så blanding af kammerater og venner fra børnehavetiden - blandet piger og drenge. En hyggelig dag midt i sommerferien = med regnvejr ;0) Jeg har hørt inviteret i svømmehal, hvor man her i nærheden også kan købe incl. menu og i legeborg, hvor man selv kunne vælge, om man ville tilkøbe en menu eller tage med hjemmefra. Held og lykke med planlægning og fødselsdag.

Anmeld

18. september 2011

Johannamor-vb

Vi har hidtil kun holdt fødselsdage hjemme, og med to sommerfødselsdage tror jeg, der kommer til at gå mange år, før vi er nødt til at købe os til tid i et 'legehelvede': Vi kan være lidt inde og lidt ude, og med overtøj kan ungerne komme ud selv i regnvejr. Mit bedste tip er at lade ungerne hygge sig med tag-selv-bord. I sommer holdt vi (i regnvejr) indendørs gardenparty med små 20 6-7-årige. Ungerne sad på puder, der var lagt på plaider i stuen, hvor møblerne var rykket ud langs væggen. Og på bordet havde vi fade med kyllingelår, minipizzaer, gulderodsstave, boller o.lign. Som dessert var der bagefter bland-selv desserttallerken med chokoladekage, is, karamelsovs, krymmel, frugt m.m. Ungerne brugte lang tid på at hygge sig, mens de stod i kø for at vælge og tage mad - og først efter maden begyndte den vilde leg... som vi så kunne afbryde med guldklumpsjagt på græsarealet bag huset, ballondans o.lign. Hvis man har mulighed for det synes jeg der ligger noget fint i at ungerne kommer hjem hos hinanden. Og at fødselsdage ikke skrues op til noget, som man skal være millionær for at kunne holde...

Anmeld

18. september 2011

Spunk-vb

Min datter er ikke så stor endnu, så vi har endnu ikke fejret fødselsdag for andet end familien. Hun er vinterbarn og det besværliggør selvfølgelig tingene lidt, men vi forestiller os svømmehalsbesøg, bål + snobrød i haven, sneboldkamp etc.

Anmeld

19. september 2011

Frede-vb

Vi har lige fejret min datters 10-års fødselsdag, og festen foregik herhjemme. Det har alle de børnefødselsdage, vi har fejret for min søn (6) og min datter gjort. Den her gang tænkte vi, at vi ville prøve at holde festen i en bowlinghal, men hold da fast... det koster kassen, og det vil jeg bare ikke bruge på en børnefødseldag. Så skal man efter min mening i hvert fald slå sig sammen med en eller flere andre fødselarer. Vi prøvede også at se på priserne i et legeland, og det var endnu dyrere. Mine børn er begyndt at holde deres fester om aftenen, fordi de så skal ud at finde skatten i mørke. De løser nogle poster, og det vindende hold får en lygte ved hver post. Det synes, de er sjovt, fordi det er lidt uhyggeligt at gå rundt i mørket og lidt bøvlet at skulle løse opgaverne i mørket.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.