Er EU-parlamentsvalget

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. april 2009

Ida-s-vb

Nu er jeg altså ikke SÅ meget inde i sagerne, men jeg mener folketinget allerede har stemt om det et par gange, så der kun mangler folkets accept for at det bliver vedtaget. Det kræver bare at et flertal stemmer ja, men også at stemmeprocenten har været acceptabel (kan ikke huske hvor meget). Og det kunne måske godt komme til at knibe lidt, det er vist ikke rigtigt EU-debat der fylder i folks bevidsthed for tiden. Ikke i min i hvert fald :huh:

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. april 2009

Lars F-vb

Ved valget til Europa-parlamentet syn's jeg faktisk at det er meget vigtigt at få stemt; Europa er (i modsætning til dansk politik) fyldt med rigtige modsætninger, og ikke mindst en højrefløj der i mange sager er i seng med den katolske kirke. De skal ha' noget modvægt. Desuden kommer rigtig meget af den vigtigste lovgivning i Danmark fra EU - ligestilling, minoritetsspørgsmål, miljø, osv. Og ikke mindst kommer fremskridtene derfra - der er langt større chance for, at der sker noget reelt på ligestillingsområdet fordi EU vedtager det, end at der sker noget fra den danske ligestilingsminister. Så - lige præcis ved valget til Europa-parlamentet syn's jeg det er vigtigt at komme ud og stemme til venstre. Folketingscalg, derimod - kan det ikke være lige meget? Reelt vil de jo alle sammen det samme (på nær EL). Skulle vi få Helle som statsminister vil hun såmænd ikke engang gøre noget ved den menneskefjendske indvandrer-politik.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.