Der skæres og skæres - på børne og ungeområdet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

394 visninger
4 svar
0 synes godt om
23. april 2009

WebDebattør jeANNE-vb

Der skæres og skæres Er der nogen der kan forklare mig, hvorfor der altid skal skæres ned på børne og ungeområdet? Det er som om at hver gang det skal lægges nye budgetter, så skal der skæres på børn og unge. Men af en eller anden grund siger regeringen altid, at der er kommet flere penge til området. Jeg forstår det ikke? WebDebattør jeANNE

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. april 2009

mariamiss6-vb

nej jeg forstår det heller ikke, jeg er snart bange for at min stilling er nedlagt når jeg skal tilbage på job, og så må jeg jo ud og søge nyt.... jeg er pædagogmedhjælper, og på mit arbejde siger de at i stedet for at nedlægge en stilling, er de faktisk alle gået ned i tid, og springer vikarerne lidt over.... og nu skal de igen til det, så alle skal lidt mere ned i tid, og de kan stort set ikke tillade sig at indhente vikarer under sygdom...

Anmeld

24. april 2009

ano-vb

Hej Jeg er pædagog, ja der bliver sparet og det sker hele tiden. Det sker på mange måder, ind imellem er det direkte på buget. Andre gange er det mere skjult, nemlig ved at flytte arbejds opgaver ud på instiutioner. Det kan kan være ledelses opgaver, det betyder at lederen bruger mere tid på kontoret. Tid som går fra børnene. jeg er en del af ledelsen i min børnehave, vi får flere opgaver omkring løn o.s.v. som lønkontoret før har lavet. Men det har ikke givet flere timer, tværtimod. Der er også kommet flere møder, hvilket betyder at vi tit mangler personale. Men vi har ikke altid råd til vikar. Der er også sparet på andre fag-grupper son vi/vores børn har brug for. Det betyder at børn som har brug for hjælp/støtte ikke får den hjælp de har brug for. Det beyder at vi igen skal løbe stærkere, for at tilgode se de børn og resten af gruppe. Så selv om vi ikke altid bliver ramt, bliver vi det alligevel ofte via andre fag-grupper.

Anmeld

25. april 2009

Det er stadig mig-vb

Tjaaa, sådan er det jo desværre. Kommunekasserne er slunkne, og nu hvor arbejdsløsheden stiger, så er der flere folk på dagpenge/kontanthjælp osv, og de mange penge folk jo SKAL have, skal så tages et andet sted fra, og der er detåbenbart lettest at gafle dem fra skoler, institutioner og hele dét område... Rigtig trist:angry:

Anmeld

25. april 2009

mariamiss6-vb

strengt er det.... og de bider jo sig selv i røven, for hvis det bliver rigtig slemt har hverken vi eller staten, jo pludselig råd til at uddanne vores børn ordentligt, og hvem skal så lede landet videre om 50 år?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.