Kan du gætte barnets køn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.473 visninger
6 svar
0 synes godt om
21. april 2009

WebDebattør jeANNE-vb

Kan du gætte barnets køn Da jeg var gravid, var der mange, der mente, de havde specielle evner til at gætte, hvilket køn barnet havde. De var af en eller anden grund helt ustoppelige, når de først begyndte på deres teorier, om hvordan man kan se, om det er en dreng eller pige, der ligger i den runde mave. Kan du gætte barnets køn på en gravid? WebDebattør jeANNE

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. april 2009

Det er stadig mig-vb

Nej, det har jeg aldrig haft held med....hverken med mig selv eller andre! Dog kunne jeg bare mærke det var en pige sidst, jeg var slet ikke i tvivl underligt nok. Med drengene kunne jeg ikke mærke om det var drenge, det kunne have været hvad som helst. Så nej, den slags er jeg ikke god til.

Anmeld

21. april 2009

WebDebattør jeANNE-vb

Jeg var ikke et øjeblik i tvivl om barnets køn. For jeg viste og kunne mærke, at det var en pige. Men første scanning viste en meget tydelig tissemand.:ohmy: WebDebattør jeANNE

Anmeld

22. april 2009

mariamiss6-vb

Første gang drømte jeg, at jeg fødte en dreng i toilettet i 13. uge, så der var jeg ret sikker på at det blev en dreng, men jeg var ikke sikker på jeg fik lov at beholde ham.... han er idag (lige om lidt) 2 år gammel.... jeg havde i øvrigt også mange år forinden, haft en drøm der sagde mig, at jeg skulle have en dreng... her 2. gang havde jeg bare en fornemmelse af at jeg kunne genbruge alle bastians ting, så jeg tænkte at det jo nok blev en dreng..... og det gjorde det også.... men jeg var ikke helt 100% sikker på det... min søster var gravid en måned kortere henne end mig, og jeg kunne heller ikke helt blive enig med mig selv om hvad hun skulle have, jeg var dog 100% sikker på at vi ikke ville få et barn af samme køn... men jeg gættede rigtigt, at hun skulle have en pige og jeg en dreng.... det har dog altid været mavefonemmelser... min moster ventede engang tvillinger, og der følte jeg ligesom at de begge var piger.... da hun mente at den ene måske var forgået (tidligt i graviditeten, og hun ønskede det egentlig lidt) fortalte jeg hende at det var den ikke, og at det i ørigt no blev to piger.... der fik jeg også ret.... tja jeg ved ikke hvorfor jeg synes det, men har aldrig "gættet" forkert på den slags, har bre ligesom haft en mavefornemmelse hver gang.... lidt ligesom når man har deja vu, og man når at stoppe op, inden ham der cyklisten stormer frem fra et hul i hækken og kører ind i dig...

Anmeld

23. april 2009

Webredaktøren-vb

Jeg har haft meget godt held med at gætte hos andre...:) Når den gravide står med ryggen til, og man stadig kan se hun er gravid (fordi hun er lidt tyk i siderne), så bliver det en dreng - Hvis man derimod ikke kan se graviditeten fra ryggen af, så bliver det en pige... øhh, eller var det nu omvendt :blink: Nå, men der er jo 50-50-chance, så måske er det det, der redder min statistik, når jeg gætter på andres maver ;)

Anmeld

23. april 2009

MetteNB-vb

Nej. Det kan jeg ikke. Der er mange teorier om det med køn. Da jeg var gravid m den første, gættede alle på, at det blev en pige. Det var især min facon, der tydeligt sagde de fleste, at det blev en pige. En tidligere kollage kunne et trick m et pendul - og hallo, det bliver en pige. Jordemødrene - nåede at have et par stykker - gættede på en pige pga. høj hjerteaktivitet...... Der var da så til sidst en, der sagde, at det måske også kunne skyldes, at barnet var stresset, og vupti så gik tingene stærkt. OG DET VAR EN DRENG. Min venindes far nåede at spå om, at det var en dreng. Det påstår han, at han kan ved at kigge folk i øjnene. Han har gættet på at begge mine blev drenge og ganske rigtigt. Min veninde har en dreng og en pige, som han også har gættet. Hendes bror tre drenge også rigtige gæt. Jeg havde ellers en teori om, at han altid gættede dreng, og så bare var heldig ;0) - men måske har han sådan et baby-gætte-talent???

Anmeld

24. april 2009

WebDebattør jeANNE-vb

Webredaktøren skrev:
Når den gravide står med ryggen til, og man stadig kan se hun er gravid (fordi hun er lidt tyk i siderne), så bliver det en dreng - Hvis man derimod ikke kan se graviditeten fra ryggen af, så bliver det en pige... øhh, eller var det nu omvendt :blink:
Det er omvendt - og den blev afprøvet forleden i 'mission baby' vedr. disse forskellige "ammestuemetoder", og det var den eneste, der holdt vand i forhold til, at kønnet var som forudsagt. I forhold til metoden med langsom/hurtig hjerterytme, så havde min søsters andet barn en uendelig langsom rytme, og lige indtil fødslen var faderen overbevist om, at det var en dreng. Det var en pige, som blot holdt meget af at sove/hvile i fostertilstand.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.