Privat jordemor

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.498 visninger
8 svar
0 synes godt om
17. april 2009

WebDebattør jeANNE-vb

Privat jordemor Er der nogen af jer, der har valgt at brugt en privat jordemor? Min dreng kom til verden på Hvidovre. Med vagtskift hos jordemødrene - overbelægning og ventetid, så der var ikke meget privat jordemor over det. WebDebattør jeANNE

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. april 2009

WebDebattør jeANNE-vb

Nej jeg har ikke erfaringer med privat jordmoder. Men da jeg fødte 1. gang og det hele så ud til at ville ske omkring hendes vagtskifte kl. 7, så sagde hun at hun blev til jeg havde født - det var rart, men Malthe var så flink at komme til verden få minutter før hendes vagt sluttede... Men hun blev jo noget tid efter, til det hele var helt overstået.

Anmeld

17. april 2009

Webredaktøren-vb

Jeg husker det slet ikke som et problem, om der var en eller flere jordemødre :huh: Tror også der var en studerende til knægtens fødsel - måske var der nærmest kun hende for det gik ret hurtigt. I hvertfald ville jeg ikke kunne kende min jordemoder, hvis jeg så hende på gaden til trods for, at hun var del af en af de største begivenheder i mit liv... hmm, lidt underligt :blink: Tror I at I ville kunne kende jeres jordemoder/mødre?

Anmeld

17. april 2009

LouiZe-vb

Webredaktøren skrev:
Tror I at I ville kunne kende jeres jordemoder/mødre?
Ja, hende der var med til min første fødsel vil jeg kunne kende. Hun er/var chefjordemoder og har været på skærmen nogen gange. Hun svarede også på spørgsmål i en brevkasse i et børnemagasin. Men ANER ikke hvem hun var anden gang. Måske hendes navn står på nogen papirer? Men jeg kan huske at hun var en lille lort, for det kom jeg til at sige til hende. Tror kun hun gik mig til brystet!

Anmeld

18. april 2009

WebDebattør jeANNE-vb

Ja, jeg ville kunne kende dem begge. 1. gang var jeg jo sammen med hende i over 8 timer. Og der var perioder hvor veerne ikke var så slemme, og så var jeg mere opmærksom, det var jeg nu hele tiden... Bemærkede i al fald at hende den anden nyste mens jeg havde presseveer - og sagde pænt prosit (det grinede de en del af)... jeg var så udmattet at jeg faldt i søvn mellem presseveerne hehe 2. gang var jeg på fødestuen i knap 1 time inden fødte - og der havde jeg 2, fordi der var kaldt en ind til mig (grundet strejke var der ikke helt fuld bemanding), men hun var ikke dukket op endnu, så der var en anden der startede med at undersøge mig, hende kendte jeg fra mit aller første jdm-besøg da jeg ventede Malthe. Og så kom så hende jeg så fødte med. Men de var allesammen SÅ søde og gode.

Anmeld

18. april 2009

Bellis-vb

Ingen privat her. Første gang havde jeg 3 jordemødre, kan huske hende jeg fødte med. Anden gang havde jeg 1 jordemoder, det var den samme som tog imod min store dreng. Tredje gang havde jeg omkring 5-6 stykker. Ved faktisk ikke, om jeg ville kunne huske hende jeg fødte med - jo det tror jeg godt. Hun blev, selvom hendes vagt var slut. Jeg fødte TvillingA kl.23.06 - hun skulle jo så gå der, men ville gerne blive - kl.00.10 blev jeg kørt til kejsersnit og en ny jordemoder tog over - hende ville jeg nok ikke kunne kende, selvom hun var med fra kl23.00. Dog kan jeg kende lægen der var med ved tvillingerne, hun tyggede kirsebærtyggegummi. Så var der 4 andre læge+assistenter + diverse og dem ville jeg ikke kunne kende. Her da jeg var til NF - så vi en del jordemødre og læger og vi "kendte" dem alle - men efter tre fødsler hvor den ene var højrisiko graviditet, ja så har man jo mødt en del. Ved ikke om jeg ville vælge privat jordemoder. For mig er det ikke antallet, men at de er søde, rare, har tid og overskud og er kompetente. Jeg ville i hvert fald ikke give mange penge for det

Anmeld

18. april 2009

Det er stadig mig-vb

Ja, jeg kendte faktisk alle mine jordemødre i forvejen, ikke personligt, men på hilse-niveau:) Og jeg hilser som på dem endnu (og viser dem billeder af ungerne de hjalp til verden), dog har der været elever med indover ved nogen af fødslerne, som jeg så ikke kan huske.....

Anmeld

18. april 2009

Ida-s-vb

Inden fødslen har jeg dårligt skænket en tanke til, hvilken jordemoder jeg skulle føde med. Syntes der var masser af andre ting at bekymre sig om. Lige efter fødslerne kunne jeg nok godt huske min jordemoder, men her nogle år efter er jeg fuldstændig blank :huh: Så længe de virkede professionelle og tillidsvækkende var jeg tilfreds med hvem der nu var på vagt.

Anmeld

29. maj 2009

ano-vb

Havde 3 forskellige jordmødre i løbet af graviditeten. Den sidste havde en del vagter i julen, men var selvfølgelig ikke på vagt, da jeg fødte. Blev modtaget af en jordmoder. Fødte med en anden jordmoder og en næsten udlært jordmoderstuderende, samt en læge og diverse andre. Tror der var en ekstra jordmoder, da jeg var den eneste der fødte på det tidspunkt. Blev afsluttet af en tredje jordmoder samt hendes studerende inden jeg kom på barselsgangen. De var alle vældig flinke og de studerende fik lov at gøre meget, hvilket var helt ok. Så nej, jeg ville ikke vælge en privet jordmoder. Eneste negative ting var at jeg ikke blev smertedækket ordentligt efterfølgende, men det er jo en lægesag.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.