Kan pludselig ikke tåle svinekød

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.159 visninger
5 svar
0 synes godt om
16. april 2009

LouiZe-vb

Ja som overskriften lyder, så kan jeg ikke tåle svinekød længere. Vi spiser ikke meget svinekød, men et par gange om måneden bliver det da til. Men de sidste måneder har jeg fået KAMP diarre og de vildeste mavekramper omkring en time efter vi er færdige med at spise. Skal kun en enkelt gang på toilet (men sidder der så også lææænge) men så er det overstået. Jeg har det fint bagefter, dog er maven lidt skæv dagen efter, men det er jo klart. Min svigerinde har det på samme måde, men hun lider også af en kronisk tarmsygdom. Måske er det derfor hendes mave ikke kan lide svin. Det næste stykke tid vil jeg stille og roligt prøve mig frem og se om det kun er noget svinekød eller om det bare er det hele. Ærgeligt, da jeg virkelig godt kan lide det! Andre der har det sådan?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. april 2009

Det er stadig mig-vb

Jeg får det på samme måde, så jeg røre det ikke mere. Kødpålæg er ikke så slemt, men hvis vi er ude i koteletter, flæskesteg, rullesteg og den slags, så ryger jeg på potten med presseveer!!!

Anmeld

16. april 2009

WebDebattør jeANNE-vb

Jeg havde en periode hvor jeg, af etiske grunde, ikke spiste svinekød. Det betød faktisk, jeg blev syg, hvis jeg spise det. Diarre eller mavekneb. Men da jeg blev træt af at være fødevare-rebel, tog jeg en kold tyrker, og spiste en masse svinekød, og så kunne jeg tåle det igen. Heldigvis, for jeg elsker bacon http://www.voresborn.dk/images/fbfiles/images/svinek__d.gif WebDebattør jeANNE

Anmeld

16. april 2009

Det er stadig mig-vb

Hmmmm, det er nok også derfor jeg ikke kan tåle det - jeg får det for sjældent. Omvendt synes jeg ikke jeg går glip af noget, så jeg lader det blive ved dét:)

Anmeld

16. april 2009

LouiZe-vb

Måske jeg bare skal spise løs så? Ej, det kan jeg ikke lige overskue :kok: Men hvorfor får vi det sådan? Pga. fedtindholdet i kødet er min umiddelbare tanke...

Anmeld

16. april 2009

Det er stadig mig-vb

Tror mere det er bakterie-indholdet! Man kan jo ikke undgå at få bakterier indenbords når man spiser kød, og måske reagerer vores organisme så på dét... Lam er umiddelbart federe end svinekød, men der har jeg ingen problemer. Så det må være bakterierne man ikke er vant til, hvorfor jeANNES terori udmærket kan holde stik - man kan vænne sig til det, ved at spise mere af det over en periode.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.