Vi er osse glade for kartoffelsuppe, men måske ikke så meget nu hvor det skal til at være sommer. Risengrød er osse godt. Eller majs chowder - jeg fiskede en rigtig god opskrift fra den gamle debat for nogen år siden.
Fiskefrikadeller er billigt, især hvis man køber frossen fisk og laver sin egen fars. Det tager ca. 10 sek i en foodprocessor at lave fars af optøede fiskestykker, og så kan variere krydderierne og lave dem lidt thai-agtige hvis man har lyst. Kalkunfrikadeller er osse billige hvis man køber er stort stykke kyllingebryst og selv hakker.
Jeg laver tit svensk pøsegryde, og en sammenkogt ret med hakket kød. revet gulerod og revet rødkål. Jeg laver hjertegryde af et helt kalvehjerte som jeg skærer i tern og koger med æblestykker, fløde og blåskimmelost. Og postejer - med lever, eller gulerodspostej med hytteost.
Masser af wok-retter kan laver billigt, selvom grønsagerne jo desværre er blevet dyre.
Jeg syn's faktisk der er masser af billige retter i repertoiret. Men når det er sagt, så er mad altså et sted hvor jeg ikke vil gå på kompromis. Jeg nægter at bruge 2.rangs råvarer. Mad skal smage af noget. Der er rigtig mange ting jeg vil spare væk før det går ud over maden.
Anmeld