Finanskrise mad

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

940 visninger
6 svar
0 synes godt om
15. april 2009

WebDebattør jeANNE-vb

Finanskrise mad Kære husmor Har du en billig madopskrift? En man kan bruge her midt i finanskrisen, hvor vi skal spare og spare. Det skal selvfølgelig smage godt, helt så godt at familien ikke opdager, at det er billig finanskrise mad http://www.voresborn.dk/images/fbfiles/images/c011.gif WebDebattør jeANNE

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. april 2009

Det er stadig mig-vb

Hvorfor skal vi spare og spare? Er ideen ikke at vi skal bruge og bruge?? Noget helt andet er, at det er blevet pænt dyrt at købe kød... Jeg skulle have 6 gode bøffer til os (steaks) og det blev over 300 kr:ohmy: Ja, jeg har da erindringer om 6 stks for 100 kr. Så nu er jeg begyndt at købe hele stege, culotter, tyndsteg, roastbeef, lammekøller osv - det er meget billigere en stks køb....så på en måde kan man sige at krisen får os til at æde som konger!!! En billig ret, var det det du spurgte om..... 500 g dåsetun tilberedes som hvis man laver alm frikadeller. Steges på panden i magarine eller olie.

Anmeld

15. april 2009

Webredaktøren-vb

De seneste måneder har vi ugentligt haft en suppedag - med hjemmelavet suppe. Nu er det jo ikke lige suppesæsonen vi går i møde, men på kolde sommerdage kan det dog bruges. Favoritten er kartoffel-porre-suppe. Opskriften til 4 er: 2-3 porrer Et halvt kg kartofler Et par gulerødder Evt. en håndfuld rodskokker Evt. bacon til at drysse i efterfølgende og friske tomater skåret i tern. Først svitses porrer, kartofler og gulerødder et par minutter i olie. Derefter tilsættes vand, så grøntsager er dækket, to bouliontern, lidt timian, salt og peber. Lad det koge i ca. 10 minutter, hvorefter de kogte grøntsager blendes med lidt af vandet og mælk. Den cremede suppe kan spices op med friske tomater og bacon til at drysse på. Mums - Hurtigt, let og billigt... og sundt :kok:

Anmeld

16. april 2009

Lars F-vb

Vi er osse glade for kartoffelsuppe, men måske ikke så meget nu hvor det skal til at være sommer. Risengrød er osse godt. Eller majs chowder - jeg fiskede en rigtig god opskrift fra den gamle debat for nogen år siden. Fiskefrikadeller er billigt, især hvis man køber frossen fisk og laver sin egen fars. Det tager ca. 10 sek i en foodprocessor at lave fars af optøede fiskestykker, og så kan variere krydderierne og lave dem lidt thai-agtige hvis man har lyst. Kalkunfrikadeller er osse billige hvis man køber er stort stykke kyllingebryst og selv hakker. Jeg laver tit svensk pøsegryde, og en sammenkogt ret med hakket kød. revet gulerod og revet rødkål. Jeg laver hjertegryde af et helt kalvehjerte som jeg skærer i tern og koger med æblestykker, fløde og blåskimmelost. Og postejer - med lever, eller gulerodspostej med hytteost. Masser af wok-retter kan laver billigt, selvom grønsagerne jo desværre er blevet dyre. Jeg syn's faktisk der er masser af billige retter i repertoiret. Men når det er sagt, så er mad altså et sted hvor jeg ikke vil gå på kompromis. Jeg nægter at bruge 2.rangs råvarer. Mad skal smage af noget. Der er rigtig mange ting jeg vil spare væk før det går ud over maden.

Anmeld

19. april 2009

mørk-vb

Lars F skrev:
Eller majs chowder - jeg fiskede en rigtig god opskrift fra den gamle debat for nogen år siden.
Åh ja, det var Hera's opskrift såvidt jeg husker. Fik den aldrig skrevet ned og opgav tilsidst at genfinde den i debatten, så hvis du gider må du meget gerne smide den herind engang ved lejlighed? Eller dig Hera selvfølgelig, hvis du kigger med :) Kan huske, at jeg syntes den lød helt vildt lækker og gad godt at prøve den.

Anmeld

20. april 2009

WebDebattør jeANNE-vb

Mmm, jeg bliver helt sulten WebDebattør jeANNE

Anmeld

21. april 2009

Meesalith-vb

Vi plejer at tage i føtex omkring kl 17 om aftenen for at handle ind til aftensmad. På ca det tidspunkt kommer der nemlig rabat på alt kød som de SKAL af med, fordi det bliver for gammelt. Jeg har fået bøffer til under 20 kr for to store og jeg har fundet billige flæstestege og meget andet guf kød. Vi køber så lidt mere ind end vi skal bruge, og så fryser vi det ned. Der er intet galt med kødet, og bøfferne smager også bedst når de ikke er helt nyskårede. En billig ret vi godt kan lide herhjemme er: Æggekage med bacon stykker. Den skal serveres varm med jordbærsyltetøj og sukker. Den er også god til madpakken dagen efter.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.