Gravid og underlige spisevaner

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.085 visninger
9 svar
0 synes godt om
11. april 2009

WebDebattør jeANNE-vb

Gravid og underlige spisevaner Da du var gravid, havde du så nogle underlige spisevaner? Jeg syntes ikke, jeg spiste noget, der var direkte underligt. Jeg spise bare dobbelt portion af alt. Nå ja, og så ca. 7 æbler om dagen! Havde du underlige spisevaner, da du var gravid? WebDebattør jeANNE

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. april 2009

Caidas-vb

Tror ikke det var specielt det jeg spiste. Men måske mængden af det. Jeg spiste grillens hjemmelavede pitabrød 3-4 gange om ugen. Og cornflakes med masser af sukker. Og drak masser af mælk, måske 1½ liter om dagen - og det er ca 1½ liter mere end både før og siden Det var vel stort set det eneste.

Anmeld

12. april 2009

Det er stadig mig-vb

Kun da jeg ventede pigen, der fik jeg rejeflip... Med de andre var der ikke rigtig noget - det var mere en masse fravalg - jeg kunne ikke lide noget med flødeskum, jeg kunne ikke drikke kaffe, jeg kunne ikke lide noget der smagte for sødt (slik og desserter).. Men som jeg husker det nu, så var der ingen underlige madvaner. Dog kunne jeg få trang til Feks kærmemælkskoldskål eller appelsiner på lidt sære tidspunkter....

Anmeld

12. april 2009

WebDebattør jeANNE-vb

Nå ja, jeg undlod at spise kylling. Men det var nu mest fordi, kylling smager så utroligt dårligt, når man kaster det op:dry: WebDebattør jeANNE

Anmeld

12. april 2009

Det er stadig mig-vb

Og ris kan være direkte svært at kaste op! De har en tendens til at sætte sig fast i de kanaler der bla går op gennem næsen :pinch: ...........derfra kan de så pudses ud.:blush:

Anmeld

17. april 2009

WebDebattør jeANNE-vb

Havde ikke nogle sådan underlige spisevaner... Men kunne ikke klare lugten af vand... 1. gang havde jeg et par uger hvor jeg var tosset med Cocio... 2. gang havde jeg en periode hvor jeg bare skulle ha' boller med skinkeost.

Anmeld

17. april 2009

Webredaktøren-vb

Krømnna skrev:
Havde ikke nogle sådan underlige spisevaner... Men kunne ikke klare lugten af vand...
Hvor sjovt - hvordan lugter vand? :dyk: Jeg fik lyst til ting, der efter sigende ikke er godt som gravid - for eksempel muslinger :ohmy: Og så droppede jeg kaffen pga. koffeinen, men havde både lyst og abstinenser efter kaffe latte :te:

Anmeld

17. april 2009

WebDebattør jeANNE-vb

Webredaktøren skrev:
Krømnna skrev:
Havde ikke nogle sådan underlige spisevaner... Men kunne ikke klare lugten af vand...
Hvor sjovt - hvordan lugter vand? :dyk: Jeg fik lyst til ting, der efter sigende ikke er godt som gravid - for eksempel muslinger :ohmy: Og så droppede jeg kaffen pga. koffeinen, men havde både lyst og abstinenser efter kaffe latte :te:
Ja, hvordan lugter vand... Det tænker man jo ikke ret tit over... Men det er jo sådan lidt frisk, og tungt på engang - især når man er gravid. Rigtig træls for sådan en som mig, som virkelig rigtig godt kan li' vand... Men så lige pludselig var ved at kaste op så snart jeg kom tæt på et vandglas... Men danskavand med citrus kunne jeg så heldivis godt klare lugten af, selvom jeg godt kunne lugte vandet lidt hehe

Anmeld

18. april 2009

mariamiss6-vb

1. gang fandt jeg ret hurtigt ud af at varm mad iKKE var sagen, jeg kunne simpelthen ikke klemme mere end 2 bidder ned, hvis noget overhovedet. Jeg kastede op næsten hver eneste gang jeg havde spist den mindste smule varm mad, og i strten uanset hvad og uanset temperaturen... vil i den forbindelse lige advare om, at fladtbrød (de ultra tynde knækbrød) er så godt som umulige at få op igen. og Hakkebøffer giver ca. samme effekt som den med risene, bare lige tilføj at det sidder fast i samtlige små bitte revner/vælvinger/huller i HELE munden. Og COCIO er ufatteligt lang tid om at få kropstemperatur, hvis man drikker den direkte fra køleskabet (også selvom den er godt blandet med en varm fransk hot dog)... 2. gang, Der havde jeg kun en kort periode med ikke at kunne spise varm mad. Til gengæld spiste jeg ca. 20 sun lolly - cola is, hver eneste dag, og mine abstinenser efter is, var større end mine abstinenser efter smøger...

Anmeld

18. april 2009

Det er stadig mig-vb

Webredaktøren skrev:
Krømnna skrev:
Nå øv, så var du åbenbart gravid før de fandt ud af at kaffe i moderate mængder under graviditen, er super godt og nedsætter risikoen for at barnet får diabetes....:)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.