Mange danskere tror på reinkarnation...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

664 visninger
5 svar
0 synes godt om
11. april 2009

Det er stadig mig-vb

http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article1153012.ece Men hvad tror du?? Når vi dør, er vi så bare væk for evigt, eller genfødes vi igen som nogle helt andre.....hmmm.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. april 2009

Frede-vb

Jeg tror, at man er væk, når man er død... altså helt væk. Det ville være dejligt, hvis vi blev genfødt, men desværre tror jeg ikke, at det forholder sig sådan. Omvendt kan jeg godt se, at alt jo er rundt - alt går i en cyklus (rummet, planterne mv.)... ej, det bliver da vist lidt for indviklet at forklare:unsure:

Anmeld

11. april 2009

WebDebattør jeANNE-vb

Jeg tror, på det jeg ser og oplever. Hvis der sker noget efter jeg dør, tror jeg på det. Hvis der ikke sker noget, tror jeg på det. Jeg udelukker ikke noget, og forventer heller ikke noget. WebDebattør jeANNE

Anmeld

11. april 2009

Det er stadig mig-vb

Næææ, men hvis man BLEV reinkarneret, så ville man i hvertfald have svar på, HVORDAN man via regression kan komme tilbage til tidligere liv... Der blev vist nogle programmer om det for nogle år (?) tilbage, hvor kendte og ikke kendre kom tilbage til tidligere liv. Tog til de lande de havde set i tankerne, talte om byer de ikke anede eksisterede og genså Fkes de huse de kunne huske fra regressionen, nogle var så blevet modaniseret, men de genkendte stadig husene, og gamle billeder og tegninger der lå gemt væk i arkiver, var fuldstændig tilsvarende til det de huskede fra et tidligere liv..... Jeg synes det er vildt spændende at høre om, og har oftet undret mig over hvorfor vi skal have 100% hjerne, når det kun er få procent vi rent faktisk bruger på tankevirksomhed. Så måske er alle de andre procent lagret og gemt/glemt matriale fra tidligere liv:laugh: Livet (ja og døden) er da godt nok noget underligt noget, hmmm...B)

Anmeld

11. april 2009

Caidas-vb

Tja det har jo næsten altid været moderne med genbrug, så - hvorfor ikke også af vores kroppe? Nej alvorligt talt, jeg tror ikke på det.

Anmeld

12. april 2009

Det er stadig mig-vb

Nej kroppen kan bestemt ikke genbruges, den dør når den dør, rådner og forsvinder.....eller bliver kremeret. Tror ikke det forgår som feks på træer, at der kommer en knop, et blad, et blad der visner, dør og falder af....for så at få en ny knop ect. Men. Måske arver vi nogle tankekomponenter fra forældre/forfædres hjerner? Hvis reinkarnation ikke er dét. Så kunne man jo i princippet have en tip-tip-tip oldemor, som blev født i Italien, levede, boede og døde der. Og ved at blive sat tilbage i tiden (regression og/eller hypnose) kunne få adgang til nogle af de komponenter i ens egen hjerne, som tidligere familiemedlemmer havde gjort sig??!! Sådan ligesom når man arver gener..... Vi ved ikke ret meget om den menneskelige hjerne, vi kan lokaliserer en masse ting, og ved hvad der styre hvad, og hvad der giver udslag i noget andet. Men ellers ved vi intet. Vi ved at man kan arve psykiske forstyrrelser som OCD, depression, skizofreni osv, men ved ikke om man kan arve erindringer, tanker eller andet.....så måske når folk tror de har været reinkarneret, at de i virkeligheden 'bare' har fået åbnet op for skjulte sider i sit eget sind, erfaret af en forfæder.....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.