Her børster de dem selv, først. Så børster vi dem bagefter. Så lærer de det også selv.
Vi børster dem 2 gange dagligt.
De store har fine tænder, der har ikke været noget at bemærke. Den store har fået lak på seksårs tænderne, for at skåne dem og den mellemste skal vi bruge tandtråd på, tirsdag og torsdag, fordi hans kindtænder sidder super tæt - og hvis de sidder tæt - kommer de blivende til at sidde endnu tætter (utroligt som den dreng ligner sin far:laugh: )
Vi er grundige med tandbørstning. Både faren og jeg har /har haft dårlige tænder. Jeg havde næsten ikke emalje på mælketænderne og har fået lak på alle mine blivende tænder.
Så vi passer på deres tænder. Dog ikke mere, end at vi overlever, hvis de falder i søvn på sofaen en gang imellem, uden at få børstet tænderne. Og ja, så lærer vi dem også at gøre det selv - kender godt den med, at de skal være mindst 10år. Indtil vidre, så gør vi det på dem alle - og lader dem selv først.
De små har endnu ikke været til tandlæge, men deres tænder ser nu fine ud. Og ingen af drengene har noget imod tandbørstningen, hvilket gør det hele lidt nemmer.
Og vi bruger helt alm. gammeldags tandbørster:laugh:
Anmeld