Jamen så krydser jeg da fingere og alt hvad der ellers krydses kan, for at du får stillingen og dit gamle JEG tilbage:)
Titte, der er noget jeg tænker på - og som du måske kan forklare mig lidt om...
Jeg har jo en god bekendt her i opgangen som er ved at søge en førtidspension grundet invaliderende OCD. Denne OCD har INGEN effek på hendes barn. Barnet er 5 år gammel, STOR trives, bliver rost i børnehaven, er alderssvarende, interesseret, intelligent, udadvendt og meget social anlagt. Barnet aner simpelthen intet om Moderes sygdom!
Til sidste møde ang FTP, havde sagsbehandleren sagt, at hun synes det var MEGET underligt, at der ikke var igangsat en 'børnesag' hvilket slog min bekendte HELT UD!!Hun er nu overbevist om at barnet bliver tvangsfjernet:(
Nu har jeg så gravet lidt i det, og fundet ud af hun mener en §50 undersøgelse, og at det kræver nogle bestemte kriterier for at kunne realiseres - sagsbehandleren 'kan ikke bare' starte en §50. Så jeg har beroligt hende og sagt, at hun skal tage det HELT roligt - men jeg er jo lidt i tvivl.
Da jeg spurgte pædagogerne, sagde de at hendes barn på INGEN måde er truet af Moderens OCD, og at barnet er alderssvarende og endda er bedre stimuleret end andre af de jævnaldrende. De sagde også at en §50 ALDRIG ville kunne føres ud i livet, fordi dé som pædagoger havde det sidste ord - passer det?? (jeg vil jo så gerne berolige hende, hun har det jo så svært i forvejen), men hun er en super Mor! Der er ikke så meget hun kan gøre udenfor hjemme sammen med barnet, men Morens søskende, Faren (de bor ikke sammen), tager jo datteren med i Tivoli, biograf, lange spændende rejser til udlandet, tager hende til fødselsdag, hun har veninder med hjem osv...hun lider på ingen måder, og får sikkert flere gode oplevelser end alle andre, netop fordi Moren véd at hun skal arbejde ekstra for sagen...
Hvad mener du, Titte. Du har jo med sådan noget at gøre!
Jeg fungerer jo som bisidder lige pt og hjælper en masse mennesker med scociale sager, og véd kommunen engang imellem går efter manden istedet for bolden. Og jeg tror ærlig talt at denne sagsbehandler, bare at ville demonsterer hendes magt og ryste min bekendte lidt...fordi hun ikke er i stand til at deltage i arbejdsprøvning (hvilket irriterer sagsbehandleren).
GUUUD UNDSKYLD det blev så langt....
Anmeld