Nu er jeg den lykkelige \"ejer\" af 1 stk teenager

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

577 visninger
1 svar
0 synes godt om
2. oktober 2011

Signe1704-vb

Og jeg skal love for at vi er blevet pinlige og sure. Det er helt vildt som min lille dreng synes vi er de værste forældre man kan have. Tænk at det kan ændre sig så hurtigt :woohoo: Er der nogle der har gode råd til hvordan man får disse dovne og uorganiserede drenge lidt op i gear? Jeg synes der er nogle kæmpe kontraster lige nu (jeg kan godt huske det fra mig selv). Han vil gerne have lov til en masse, men samtidig sjusker han sig igennem hvor han kan. Han skal stadig hjælpes rigtig mange steder og det kan godt drive mig lidt til vanvid. Det er f.eks gymnastiktøjet han skal huskes på, indendørssko til floorball (han mener han kan spille i sine hverdagssko) og tandbørstningen han skal have hjælp til. Jeg prøver virkelig og få ham til at gøre tingene selv og tage ansvar - jeg har prøvet at lade være med at huske ham på det, men så sker der bare intet.... Gode råd modtages gerne

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. oktober 2011

Polyp-vb

Køb et skilt og sæt det i panden med teksten 'under ombygning - genåbner om 5-6 år' - og væbn dig med tålmodighed :laugh: :woohoo: :laugh: I teorien skal man vel stadig gøre sig fortjent/vise modenhed til nye privilegier selv om man er blevet teenager. Hos virker det, at hvis lektier etc sjofles, så er der 'no electronics' i en nærmere defineret periode. Køres der uden cykelhjelm, inddrages cyklen i 14 dage og så må man(d)gå eller selv betale busbilletten af lommepengene... Tandbørstning og personhygiejne...den bliver man jo som voksen nødt til at følge op på - ellers er de jo ikke til at være i stue med pga hormondunstene; men ellers trap hjælpen ned stilel og roligt...dér er vitterligt lukket for ombygning nogle gange - og udnyt så de få klare øjeblikke på det groveste :blush: Min erfaring er også, at teenagedrenge er meget mere snakkesalige på bagsædet af bilen - især hvis de er i flok, og man lige er heldig at få dem sat igang med et vigtigt emne... men TÅLMODIGHED er en dyd..små børn - små sorger; store børn - store (ikke sorger) men besvær, fordi de jo BURDE kunne se det selv; men det kan de altså ikke :silly:

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.