Madpakke-papir med sørøver på

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. april 2009

mørk-vb

Har haft købt det en enkelt gang, og det var udelukkende fordi det var svinebilligt. Fik en stor sampak indeholdende madpakkepapir, plasticposer, klistermærker, en lille hæslig gymnastikpose samt vita wrap agtig film til sølle 5 kr. Vores Netto er god til at få tyndet ud i spotvarerne ved at mærke det helt vildt ned, for at få ryddet ud i tingene, når der ikke er så mange tilbage. Så starter altid med at stå på hovedet i tilbudskassen og se, om der er noget jeg kan få smidt i nakken. Ellers køber jeg sjældent noget af alt det der børnelir. Gider ikke, at alt skal være plastret ind i børnevenlige symboler for at det skal glide ned.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. april 2009

Det er stadig mig-vb

Husholdningsfilm??:blink: Tænk, det stads kan drive mig til vanvid, aner ikke hvad jeg gør galt - enten kan jeg ikke få det af rullen, og når jeg gør, så klæber det til resten af stykket, så jeg til sidst krøller det sammen. Og når det lykkes mig at frigøre en passende størrelse til Feks at pakke en sandwich ind i, så kan jeg ikke få lortet af igen uden at rive sandwichen i flere dele :X Og vi taler på Mr. Bean måden!!

Anmeld

5. april 2009

Lars F-vb

Jeg tjekkede lige da jeg var i Kvikly idag. De havde en. En pakke med 200 ark kostede 2x hvad en pakke med 500 ark af det almindelig koster - så det er 5 gange så dyrt. Men, OK - ingen af delene koster noget videre. Hvad der er værre er, at jeg syn's det var en mærkelig kvalitet. Det føltes underligt og lignede noget hvor farven fra billedet kunne smitte af på maden osv. Det sker sikker aldrig, men jeg brød mig ikke om det. Jeg bliver ved det helt almindelige jeg altid har brugt. Så må jeg være progressiv på et andet område.

Anmeld

5. april 2009

Titte-vb

HeleneK Mor til 6 skrev:
Vidste slet ikke man kunne få sådan noget, men jeg synes da det ser sjovt og spændende ud (set i børnehøjde!)... Her har vi altid brugt staniol til madpakkerne...synes der kommer mere hold på maden.
Og kan du så stoppe med det med det vuns!!:angry: Det er rigtig dårligt for miljøet, og forurener helt vildt:dry:

Anmeld

5. april 2009

Det er stadig mig-vb

Jamen så er det nok derfor det er så godt!!:blush: Alt der sviner miljøet er det bedste, dobbelt:blush: Jeg kiggede også efter madpapir i dag, og så min Kvickly havde 200 sks for 14.95 kr - det var så noget magic print til drenge og piger, vist nok med troldmænd osv.... Men jeg købte min to sædvanlige ruller staniol, nu jeg alligevel skulle have Ariel, Ajax og Dunlet:laugh:

Anmeld

5. april 2009

WebDebattør jeANNE-vb

Ja, det er vist noget med, man udleder helt vild meget Co2, når man fremstiller staniol, prøv at se her: Så meget koster det at pakke maden ind Målt i gram CO2: Hvis du bruger staniol/alufolie/sølvpapir: 72 gram CO2 Hvis du bruger madpapir: 2 gram CO2 Kilde: Informationscenter for Miljø & Sundhed Hvor meget Co2 burger sørøver madpakkepapiret mon? Hmm... WebDebattør jeANNE

Anmeld

5. april 2009

Det er stadig mig-vb

....og jeg smører 3 madpakker med staniol:unsure: Men så har jeg til gengæld ikke nogen bil eller brændeovn - det må da også tælle for noget!:laugh: Madpapir?? Jamen hvordan kan det dog fungerer i en pose?? (de har ikke madkasser - noget der er vedtaget på forældremødet) og kan man i det hele taget pakke jordbær i madpapir....jaja, spørgsmålene er mange!!!!!:P

Anmeld

5. april 2009

WebDebattør jeANNE-vb

Hvorfor må de ikke have madkasser med? WebDebattør jeANNE

Anmeld

5. april 2009

Det er stadig mig-vb

Det har noget at gøre med, at de skal fragtes frem og tilbage mellem børnehave og sommerbørnehave (de er tunge og upraktiske) + der er en del ture, hvor de helst gerne vil have at maden er i poser, så de bare kan smide affaldet ud bagefter. Det fungerer også helt fint, men jeg ved ikke om det kan kombineres med madpapir....jeg TROR at sølvpapiret er det der holder bedst på maden, men jeg ved det ikke, da jeg faktisk aldrig har brugt madpapir. Men jeg kan jo godt se fordelen ved ikke at svine miljøet til....

Anmeld

5. april 2009

Ida-s-vb

HeleneK Mor til 6 skrev:
Madpapir?? Jamen hvordan kan det dog fungerer i en pose?? (de har ikke madkasser - noget der er vedtaget på forældremødet) og kan man i det hele taget pakke jordbær i madpapir....jaja, spørgsmålene er mange!!!!!:P
Svaret er: Elastikker!!! Ved så ikke hvilken CO2-værdi en elastik står i for tiden :huh: Jordbær og alle mulige 'våde' ting, eller frugt/grønt der er skåret holder sig fortrinligt i husholdningsfilmen. Og tro mig, øvelse gør mester! Og så er det altså ikke al film der er lige let/svær at håndtere ( det er i hvert fald min erfaring). Mærkevaren vita-wrap synes jeg ikke er så nem, jeg foretrækker Nettos eget mærke. Har også prøvet andre billige mærker, men de var helt håbløse :blink:

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.